DAG 88/11 juni van Puera naar Bernos-Beaulac 18 km

11 juni 2015 - Bernos-Beaulac, Frankrijk

Om 7uur wakker en toch nog een Blog en foto's kunnen plaatsen dat ging gisteravond niet. En ik loop nog steeds achter. Om 8 uur aan het Franse ontbijt en na een hartelijk afscheid om 9uur weer op pad. Het is gewoon weer warm, beetje benauwd zelfs. Na nog geen half uur lopen rijden Corrie en Cees ons al voorbij en kunnen we onze rugzak inleveren en kan Aafke met heuptas en ik met een dagrugzak verder. Oh wat een luxe. Het loopt nog net niet met 2 vingers in de neus! Om 11.00uur al bij het bord van Bazas en half uur later achter de koffie op het terras met zicht op de St.Martins kathedraal. We eten er ook maar een Sandwich bij. Om half 1 gaan we de kathedraal binnen, waar men aan een kant de boel aan het restaureren is. Er is geen kaars meer dus stuur ik mjin intenties deze keer rechtstreeks naar boven. Om 13 uur is het ff zoeken naar de Chemin die meteen met een klim de stad uit gaat en het bos in,  het bos in en het bos in... met 2× akelige af- en opgang bij een oude spoorlijn. Om een uur of half 3 even een stop en telefonisch  overleg met Corrie . We lopen dan door naar Bernos-Beaulac ,daar vinden we hen op een camperplek, drinken we eerst een glaasje en gaan dan een half uur verder naar de camping Municipal in Luxey, dat gaat door het saaie gebied van Les Landes maar Corrie en Cees waren al blij er überhaupt één gevonden te hebben die open was. Maar dan mogen we de camping niet op ivm naderend onweer, we mogen wel op het parkeerterrein bij het kerkhof. Als het droger wordt en met de luifel uit, gaat het prima en gaat Cees aan de slag met de BBQ en de zalm, tjonge die was lekker! Brood, komkommer en tomaten erbij, met wijn en wijn en als her gevaar volgens ons geweken is, toch naar de camping waar Cees de camper vlot bij de overkapping zet en daarna het tentje onder de overkapping. Op dit suc6 drinken we nog een slok en dan mogen Aafke en ik in de camper en duiken Corrie en Cees de tent in!!! Wat een enorme verwennerij!

Liefs Liesbeth

1. Tini van maasbommel:
    14 juni 2015
    ja, zonder geluk, vaart niemand wel, groetjes en goeie reis verder Tini v.M.
  2. Arla Megens:
    Still Going Strong.