Dag 149/ 11 augustus Santiago - Nijmegen

11 augustus 2015 - Nijmegen, Nederland

Een laatste ontbijt en dan brengen Rient en Aafke mij naar het vliegveld van Santiago en dat blijkt Lavacolla te zijn. Dat is ook bizar, 5 dagen terug liepen we er nog omheen, de laatste kilometers, voetje voor voetje op weg naar Santiago.

We drinken nog koffie samen en dan is het toch afscheid.... goede reis en dankjewel en en en en en en...

Het loopt tegen elven en ik heb dus nog een zee van tijd. Ik had voor het eerst online ingecheckt en dat is dus goed gelukt want er zijn geen problemen. Voor de zekerheid laat ik mijn rugzak inpakken en hij weegt nu amper 10kg!

Lezen, nog maar eens koffie en ik heb een half uur wifi dus kan ik een blog maken maar net niet meer plaatsen, broodje eten, nog wat praten met andere pelgrims, o.a.18 jarige Jesse uit Haarlem, heeft er 3000 km opzitten. En dan mag er eindelijk ingestapt worden. Om 16.25 vertrek maar dat is een half uur vertraging maar we hebben de wind achter dus zullen we toch op tijd landen. Ik zit aan het raam maar vlieg, letterlijk en figuurlijk, in de wolken terug. En waar ik bijna 5 maanden over gedaan heb gaat nu in nog geen 2 en een half uur! Maar ik vind het goed!

Het duurt wel lang voor de bagage komt maar uiteindelijk zie ik dan toch Gerrit, Nanne en Paul en hield ik het zomaar droog. Oké niet veel later moest het er toch uit hoor! We drinken, eh ja, een pilsje en dan op naar huis.

Een versierd huis met de vlag uit en Tijmen en Annegien.. ik kan niet zeggen hoe blij ik ben om ze weer te zien en wat ontzettend lief dat versierde huis en de hapjes en drankjes. Niet veel later komen ook de vrienden, wat een verrassing wat een blijdschap.. en morgen de kleintjes...

De landing van mijzelf  is er nog niet maar ik heb geen haast, ik zie wel. Ik laat het misschien nog wel eens horen of bij gelegenheid van een weerzien.

Aafke en Rient zullen het weekend weer in Herveld zijn en kan zij haar kant van het verhaal vertellen. Dit was natuurlijk mijn verhaal en al waren we samen onderweg, ieder kleurde het op zijn/haar manier in.

Veel liefs en tot ziens.. .laten we maar met elkaar onderweg blijven, hoe dan ook.

Liesbeth

1. J.van der Heiden:
    20 augustus 2015
    Bedankt voor je leuke verhalen en succes met je leven "NA" de Camino
  2. Kees Poiesz:
    20 augustus 2015
    Wat zal het weer fijn zijn om thuis te zijn en in je eigen bed te slapen en........met dozen vol herinneringen.
    Geniet maar lekker na want je bent weer een levenservaring rijker.
    En......we maken een afspraak hoor want we willen die verhalen van jou heel graag horen.
    Groeten uit Sneek van
    Kees en Rinske Poiesz
  3. Tini van maasbommel:
    20 augustus 2015
    wat leuk, dat er nog een verhaal van jou is gekomen; het zal best wennen zijn, maar thuis komen is ook altijd weer fijn,vind ik. groetjes en tot ziens, Tini v.M.
  4. Nicole en Jos:
    20 augustus 2015
    Ik mis je verhalen nu al,bel in oktober na onze vakantie,kunnen we een lekker hapje gaan etenGroetjes
  5. Marianne:
    20 augustus 2015
    Heb je gelukkig al weer twee keer kunnen omhelzen, hoop het gauw weer te doen. Dikke knuf, je Nanne
  6. Tineke:
    20 augustus 2015
    Het landen zal inderdaad nog wel even duren, maar ik ben blij voor je dat je dit hebt kunnen doen. De ervaringen neem je mee en ik hoop dat je nu vooral eerst maar heel erg gaat genieten van weerzien met kinderen en kleinkinderen!
    We houden wel contact (al was het maar via facebook)
  7. Peter en Gerda:
    20 augustus 2015
    Liesbeth, dank voor jouw mooie verhalen onderweg. We hebben er van genoten. Het ga je goed.
    Gr., Peter.
  8. Kenneth:
    20 augustus 2015
    Liesbeth, gefeliciteerd met het volbrengen van jouw Camino. Dank voor de mooie verhalen van al jouw belevenissen. Houd het Camino-gevoel maar zo lang mogelijk vast. Met 2 weken reis ik af naar Spanje en zal daar mijn weg vinden en volgen. Pas goed op jezelf. Warme groet.
  9. Bert Rieks:
    21 augustus 2015
    Welkom thuis Liesbeth.
    Bedankt dat we mochten meeliften.
    Fijn dat alles goed is verlopen.
    Het is al met al toch heel wat.
    Het beste toegewenst.
    De verhalen van Aafke zullen we nog wel horen.
    Hartelijke groeten van Marijke en Bert Rieks.
  10. Joost Muskens:
    30 augustus 2015
    Fijn dat je er weer bent met een vervulde droomwens. Prachtig waren je verhalen . Sterkte met je leven na het geel/rode pad!
  11. De castro pilar:
    4 september 2015
    Muchos besos,
    Txomin queria saber siempre por donde andabais.
    Creo que le marco vuestro coraje. a mi tambien!!
    Bonne continuation!