Naam:
159
Foto’s:
2016

Over mij

Geïnspireerd door mijn toenmalige directeur, ontstond bij Aafke en mij de wens om ooit ook eens naar Santiago te lopen, dat was in 1997ongeveer.. we dachten toen: eerst maar eens beginnen met het Pieterpad dan. Dat hebben we, met horten en stoten, ook gedaan en vorig jaar ons eindpunt de St.Pieter bereikt!

We hadden het plan om eigenlijk vorig jaar maart al te vertrekken maar ik kreeg een nieuwe heup, dec'13 en Aafke een gecompliceerde polsbreuk febr.'14...daarna toch Pieterpad afgemaakt en trainingsdagen met bepakking. Hoeveel moet je trainen voor een tocht van 2400 km, wij denken dat het goed is zo. Met open mind en voetje voor voetje is mijn motto..

Ik ben wel benieuwd wat het met mij zal doen want ik denk dat deze onderneming je niet onberoerd kan laten.. maar ik verheug me daar ook op, je hoofd leeg maken en zo plek creëren voor nieuwe ervaringen, nieuwe ideeën, spiritualiteit, geloof, daar heb ik nu, 3 jaar na Gerards overlijden, ook behoefte aan heb ik gemerkt. Loslaten en op weg gaan, wat je lief is blijft toch bij je, ook gaandeweg.

Over de weg verder ...het is en blijft mijn weg wie er ook mee zal gaan! Zoals het ook Aafkes weg zal zijn ... al ben je samen er blijven zoveel momenten over om met jezelf te zijn onderweg.. ik vind het allemaal goed, het gaat zoals het gaat en wie mee gaat gaat mee.. alles mag er zijn of niet zijn!

Ik ga het beleven, de weg is vrij, de weg is open...

Ultreia et suseia!

Over mijn reis

Van Maastricht naar Santiago.. Via Mosana- Visé Luik Huy Namen Dinant Rocroi Reims dan de  Via Campaniensis naar Vezelay en daar gaan we, afhankelijk van conditie, tijd en financiën, beslissen of we via le Puy en Velay, via Nevers of Bourges naar St.Jean Pied de Port gaan. En vanaf SJPdP willen we de historische route nemen, ofwel de Camino Francés.  Na Santiago gaan we door naar Finisterre!  En wellicht ook nog Muxia! We zullen zien hoe het gaat.. alles mag; alles kan, ik vertrouw op Jacobus en het Universum

Bezochte landen

Ik heb 5 landen (2%) bezocht:

België, Canada, Frankrijk, Nederland, Spanje.