Dag 85/ 8 juni Rust in St.Hilaire de la Noaille

8 juni 2015 - La Réole, Frankrijk

Om half 9 aan het ontbijt. Rob is al klaar en Paul ook. Hij is klaar om te vertrekken, vannacht schrok ik me suf was hij toch uit bed gevallen. Aaf en ik moesten er naderhand nog erg om lachen. We nemen afscheid van hem. Ach wel jammer, want het was reuze gezellig met hem en het is zo'n leuke, aardige en humoristische man. Hopelijk komen we hem nog eens tegen. Ik zal hem echt missen. Maar zo gaat dat, je komt elkaar tegen en neemt ook weer afscheid maar de goede herinneringen blijven.
Gedrieën lopen we naar het centrum van La Reole dat is toch een wandeling van 4km met aardig geklim. Eerst maar koffie op het terras en dan aan de overkant fruit en water kopen! Op het etiket staat de merknaam Eleonore! Daarna bij de bakker een sandwich. Ik wilde eventueel naar de kapper maar die is vandaag gesloten. Dan bekijken we er de kathedraal en de prachtige Abdij, ooit door Benedictijner monniken bewoond. En daarna wachten tot Bernadette ons weer komt halen. Door een misverstand duurde dat wel langer dan gedacht. Bij de boerderij, wat ligt ie mooi trouwens, klein wasje en een blog. Dan komen de pelgrims binnen. Wim uit Hoofddorp, Nico uit Heesch en Mike uit Londen, zij lopen sinds Namen, en met Mike sinds Vezelay, samen op.De drie musketiers. Dan komt ook Stephan nog, wat leuk om elkaar weer hier te treffen. Nog vergeten, voor onze aankomst was er een Nederlands stel waarvan de vrouw door Bernadette naar het ziekenhuis gebracht is voor wat daags erna een galblaasoperatie geworden is, zo kan je tocht dus ook eindigen. Als apero weer een rosé en daarna soep, kip van de eigen grill die buiten staat, met tuinbonen uit eigen tuin, enfin heerlijk gegeten en gedronken en veel gesprekstof. Reuze gezellig zo met elkaar. Als ieder zijn bed opgezocht heeft zetten Rob en ik nog flink wat bomen op met daarbij ook nog een karafje wijn. Oei en dan lig ik er pas tegen middernacht in en moeten Aaf en ik nog even bijbeppen totdat we merken dat we enige overlast bezorgen sorry! Morgen weer en route.

Liefs Liesbeth

1. Tineke:
    10 juni 2015
    Ha power ladies, Eleanor d'Aquitaine was een power lady avant la lettre (om het frans te houden) Goed gedaan en rustig aan en dan komen jullie er!!! Ultreia! xx
  2. Marianne:
    11 juni 2015
    He voetje voor voetje dames. De plaatjes van SJPdP (of zoiets) zien er veelbelovend uit. Mooi plaatsje, al een beetje Spaans vinnik. Mooi tussendoel, en al behoorlijk dichtbij. Met elke avond een bordeautje moet dat toch lukken :-0
  3. Thea:
    11 juni 2015
    dag 83: Wat een leuke bloemen!
    Wat een belevenissen. Prachtig. Thea.