Dag 84/7 juni van Pellegrue naar St.Hilaire de la Noaille 20km

7 juni 2015 - Saint-Hilaire-de-la-Noaille, Frankrijk

Om 6 uur wakker dus nog maar een blog maken! Het kan maar gedaan zijn! We krijgen lekkere koffie door Paul gekocht en gezet door Rob. We koken eitjes voor ontbijt en onderweg. Om 9uur en route, wisselend met Rob, we moeten/willen toch wat meer van elkaar weten, of alleen en ook Aaf loopt wel wat met hem op. Het begint met klimmen en daarna lekker door het koele bos, ergens vinden we bij een boerderij een plek om even te zitten en tegen half 11 komen we in St.Ferme waar de kerk open is en ik er een kaarsje kan opsteken voor allen die me lief zijn. Daarna even de binnenhof van de bijbehorende Abdij en zie ik de deur van de erbij gelegen Mairie openstaan, daar is vast een wc en ja hoor we kunnen er iets achter laten en weer water vullen. Fijn. Oh en een stukje verder ook nog een boulanger die open is! Brood gekocht en Aaf trakteert op rozijnenbolussen. We nemen een stukje D weg en daarna weer de Chemin. Tegen half 1 bij een wijngaard, daar is ook wat bos en kunnen we in de schaduw op de grond onze boterham en de traktatie eten en appeltje toe, een paracetamol en weer verder. Het is echt warm en samen met het lopen op asfalt kost dat behoorlijk wat energie. In Roquebrun blijkt een vide grenier te zijn en nee er wordt niets gekocht maar wel..een pilsje, oh dat smaakt!! En dan de laatste etappe. Tussen 5 en half 6 zijn we er dan toch. Paul is inmiddels al gearriveerd en wij delen een kamer met hem. Prima. Rob heeft aan de andere kant van het huis een eigen kamer met een bed waarin hij kan dwarsliggen. We krijgen limonade en dan onder de douche en wassen. Serge en Bernadette zijn echte leukerds en zijn zeer gesteld op pelgrims. Dan tijd voor avondeten. Eerst rosé als aperitief. Koude pompoensoep en daarna een tray volgeladen met een kippenpootje, courgette, komkommer etc. een kaasje toe en ook nog een cornetto ijsje.Dit alles met flink wat wijn. Ik praat nog wat na met Bernadette maar lig er dan toch ook om half elf in.

Liefs Liesbeth