Dag 80/ 3 juni van St Astair naar Mussidan 22km

3 juni 2015 - Mussidan, Frankrijk

Vroeg wakker maar om 7.30 opgestaan en ontbijten daarna brengt mevrouw ons weer naar St.Astier, wij gaan eerst naar de Bar voor de koffie en kijken welke route we nemen. Paul gaat verder. We nemen eerst een stukje de D3 en dan verder zien. We starten om 9.15 en niet fijn ik krijg al snel last van been/heup. In Neuvic willen we koffie drinken maar dat blijkt nog 2km naar het centrum re zijn dus dat zouden dan 4km extra worden. Doen we niet dus lopen we verder. Na enige tijd spot Aaf een bankje langs het water, moeten we wel een trappie af maar lukt en we eten daar maar meteen wat. Tien kilometer voor Mussidan nemen we toch maar de Voie Verte daar blijkt helaas geen schaduw te zijn.Om 12.45 is er een picknicktafel en tijd voor de laatste restjes. Na een half uur weer en route. Het is heet op de weg en het is wat lastig om de juiste route te vinden we vragen nog maar eens en meteen ook om water. Uiteindelijk komen we op de D689 uit. Pfff wat is het warm en de benen zwaar. In Gravette is een restaurant, tja gesloten! Dan gaan we maar op het terras met de benen op de stoel ,dat gaat een kwartiertje goed dan komt de eigenaresse zeggen dat dit niet mag, grr. Nou we komen hier nooit meer eten! We krijgen wel koud water in onze fles. Dan hebben we nog 6 km te gaan. Oh zwaar met die hitte en een pijnlijk been. De laatste drie echt afzien dus maar ook vandaag komen we toch weer aan tegen 17.00 uur. Gossie das weer een echte Refuge met stapelbedden, ik durf nog steeds die move niet te maken, erin zal gaan maar dat eruit. Ook in de nacht wel 1 of 2 keer richting wc. ...
Wat nu? Pfff gelukkig wil Theo zijn bed afstaan! We delen de ruimte dus met fietser Theo uit Stuttgart en lopers Peter en Ingo uit Köln en natuurlijk Paul uit Australië. Na douche en wasje tijd om te eten, we moeten wel zoeken en vragen maar we vinden dan samen met Paul en Theo toch een etablissement open en met een menu dat iedereen geserveerd krijgt. Helemaal goed, soepje, ik neem pintade, de anderen ham, kaas en toetje. Dat alles met een flinke karaf wijn en om het af te leren doen we er nog een. Koffie toe en tussen de gangen door goede gesprekken Engels en Duits. Om 21.45 dooft het licht.

Liefs Liesbeth

1. Nicole:
    6 juni 2015
    Houd de moed erin,dames!Respect,voor jullie en als jullie echt last krijgen van kwalen,neem dan wat langer rust! Elke avond wacht ik op jullie blog en neem van mij aan ,als het wat lang duurt,denk ik veel aan jullie,zo zijn er waarschijnlijk heel wat meer mensen.Succes!
  2. An:
    7 juni 2015
    Respect voor jullie beidjes. Liesbeth wil jij Aafke een knuffel geven en zeggen dat ik het geweldig vind, maar dat ze wel goed op zich zelf moet passen. Op tijd rust. Dank je wel.
  3. Anita:
    8 juni 2015
    Lieve tante Aaf en ook Liesbeth, petje af voor jullie. Al over de helft en een ervaring om jaloers op te zijn. Ik geniet ervan om te lezen hoe jullie die beleven en/of doorstaan ;-). Ik drink er eentje alvast op de goede afloop. Dikke kus voor jullie beiden. Anita