DAG 74/ 28 mei van Flavignac naar St.Pierre de Frugie 25km

28 mei 2015 - Saint-Pierre-de-Frugie, Frankrijk

Om half 8 uit de kooi, wassen, aankleden en ontbijten en brood voor onderweg, de bakker was dicht gisteren dus hebben we nu klef verpakt fabrieksbrood maar altijd beter dan niets. We bakken een ei voor erop! We gaan eerst nog naar de Tabac voor koffie en te internetten. Maar tegen 10.00 uur zijn we op weg. In Le Cars blijkt het kerkje open en kunnen we zelfs een kaarsje opsteken. Om 11.15 op de rugzak een boterham eten en een plas! Nou fijn hoor zit ik net met de broek op de knieën komt er een auto over het  pad en de chauffeur blijft gezellig staan wachten tot ik de broek weer omhoog heb en dan rijdt hij pas door en dat zonder kijkgeld! Nou ja beter dan in de broek piesen denk ik dan maar. Dan maar weer de rugzak op en gaan. Het valt niet mee, we moeten veel klimmen en dus ook dalen. Ik merk dat mijn been en andere heup daar ook niet blij mee zijn. Om 13.15 zijn we in Chalus en is er ook al snel de Bar/Tabac. We drinken ieder 2 koppen en de baas is zo aardig om de route voor ons op internet te zoeken en af te drukken. We moeten dan nog 13km. Dus eerst nog maar een paracetamol en dan wegwezen. Om
14.15 nog even op de rugzak en Aaf belt voor onderdak. Daarna houden we nog een auto aan om toch nog even te vragen en ja we moesten ff terug en een kleine weg in. Het klimmen en dalen blijft en eist zijn tol. Ik moet me echt verbijten, de knie van Aafke heeft het ook zwaar. Tegen half 5 zijn we in Bussiere Galant - la Gare en ja ik voel me ook "gaar" We drinken thee en om 17.00 maar weer door. Ik koop nog een half flesje wijn want ach de rugzak is nog niet zwaar genoeg. Inmiddels weegt ie volgens mij wel weer 12 kg dat was na Vezelay nog 10. Opeens komt dan het bord Dordogne en nog geen 10 minuten later zie ik in het bos 2 herten(goed kijken op de foto!) 1 blijft staan en komt op de foto dat is toch een cadeautje om de  moed erin te houden. Overigens is er later weer een bord met Limousine Perigord?? Tegen 18.30 zijn we er dan toch maar de laatste km ging moeizaam.We overnachten bij een mevrouw die zelf ook de Chemin gelopen heeft. Het is een apart mens en haar huis is met de Franse slag schoon gemaakt, zeg maar gerust het is vies en met veel stof. We krijgen geen tampon die is ze kwijt maar ze schrijft er wat in en we kopen voor 5euro bij haar een Franse credential, die van ons was al vol en we waren al aan de achterzijde begonnen. Voor het slapen en eten betalen we 22 euro. Ze heeft rijst met een merques worstje, een gekookt ei en een  klein stukkie kaas en fromage blanc met jam en een peer die later erg melig blijkt.Voor ontbijt 1 broodje en 5 kleffe boterhammen en jam en koffie. We hebben gelukkig zelf nog boter en kaas. We lezen en om 23.00uur dooft het licht maar dan moet ik eerst nog tobben want ik maak me stiekem toch wel een beetje zorgen om mijn been hoop dat ik niets ga forceren. Nou dan toch maar een pilletje en morgen rustig aan.

Liefs Liesbeth

1. Antoinette:
    29 mei 2015
    Hoi Liesbeth

Dit was ook wel een hele zware dag 25 km, begrijp ik!
    En dan ook nog klimmen en dalen. Ik vraag me af hoe ik eraan toe zou zijn. Af en toe zo'n stukje met de bus lijkt me een prima aanvulling. Zeker als dat betekent dat jullie kunnen blijven lopen!
    Zo volgen jullie je eigen weg naar Santiago ! Blijf genieten van deze bijzondere tocht!
  2. Arla Megens:
    30 mei 2015
    Af en toe steek ik een kaarsje op voor jullie beiden, gewoon bij mijn thuis.

Laatst las ik een mooie spreuk:
    Iedere dag is een reis
    en de reis zelf is mijn thuis.