Dag 75/29 mei van St.Pierre de Frugie naar Thiviers 19km

29 mei 2015 - Thiviers, Frankrijk

Om 7.45 reveille, wassen aankleden en ontbijten.Tegen 9 uur vertrek maar eerst nog koffie en internetten in restaurant dan op weg. Het was aanvankelijk mistig en wat fris dus ik had lange broek en jack aan maar na een half uur jack uit en pijpen omhoog. Er hoeft niet erg geklommen te worden dus de pijn valt allerzins mee. In Coquille drinken we nog eens koffie en gaat de korte broek aan en de korte mouwen.We besluiten de N 21 te nemen en door te gaan naar Thiviers, dat is nog 10km. Er is vrij veel verkeer maar er is een brede strook langs de kant dus valt het goed te doen. Tegen half 1 eten we in een wegrestaurant een flinke salade met brood en Aaf belt weer voor onderdak.
Voor Tequet loop ik een tuin in en vraag aan de bewoners of we op de tuinstoelen even mogen uitrusten en wijzen ze ons de Chemin en hoe er bij ons adres te komen. Dan maar weer verder op de Chemin, die gaat weet op en af, gelukkig niet al te hoog! Voor Thiviers vraagt Aaf bij de receptie van een garage of we even mogen rusten. En tegen 17.00u zijn we er.De eigenaars komen uit Tilburg en wonen hier 10 jaar het is een prachtig oud huis. Aan de voorkant in de stad en de achtertuin grenst aan de campagne. De eigenaar zegt dat we op de helft zijn! We hebben een mooie grote kamer en delen douche en toilet op de gang met 2 andere pelgrims. Douchen, wassen en even bijkomen, de laatste kilometers waren best wel weer zwaar. Om 19.00uur willen we eten in een restaurant maar dat blijkt dicht. Dus gaan we naar de overkant en eten een broodje kebab met frites en een pilsje. Dat is bijna 2x zo duur als bij onze Aboutaleb in Limoges. Zo en nu ben ik weer bij. Ik kijk maar even niet naar de fouten en ga zo naar onze kamer, daar werkt de wifi niet. Dan nog even lezen, route bekijken en dan is het bedtijd.

Liefs Liesbeth

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Pauline Berkhout-van Buuren:
    29 mei 2015
    Je bent en toppertje. Jullie allebei. Afzien en doorzetten. Het wordt zwaarder, denk Ik. Ik deel aan jullie. Liefs, Pauline
  2. Diny:
    29 mei 2015
    Lieve Liesbeth en Aafke, in gedachten wandelen we vrijwel dagelijks met jullie mee op de chemin. Bekende namen komen langs: Flavignac, Coquille......veel sterkte met alle kwaaltjes. Voetje voor voetje kom je er ook! Dus ook goed voor jezelf zorgen en genieten van alles om me heen! Buen Camino! Liefs Diny en William
  3. Rob:
    29 mei 2015
    Doe rustig aan en forceer niks; je bent te ver gekomen om op te moeten geven. Misschien een paar dagen een kilometer of 10 per dag? En natuurlijk regelmatig rekken en strekken.
    Zet 'm op!
  4. Tini van maasbommel:
    29 mei 2015
    rustig aan, dan breekt het lijntje niet! ik denk aan jullie, grtjs, Tini v.M.
  5. Marianne:
    29 mei 2015
    Al ruim boven de 1000 kilometer gelopen. Wauw. Ja dat betekent afzien, vloeken en huilen omdat het pijn doet. Want het is een prestatie, anders zou iedereen het ff doen. Probeer misschien een beetje te middelen, 25 kilometer is veel hoor. 10 te weinig, 25 te veel. Maar het blijft bijzonder, goed gedaan meiden!
  6. Lysandra Wiersma:
    30 mei 2015
    Knap dat jullie zo doorzetten!
  7. 30 mei 2015
    Hoi dames,

Leuk adres daar bij die Tilburgers. Ga vooral zo Door want Spanje wacht op jullie en ik weet zeker dat jullie het geweldig gaan vinden hier. Zet hem op!

Jeroen
  8. Jan:
    31 mei 2015
    Op de helft dat klinkt goed. Misschien een pauze inlassen om lijf te laten herstellen.
  9. Arlette:
    31 mei 2015
    Lieve Liesbeth, wat zijn jullie al ver! Bijna in de buurt van St. Medard d’Excideuil waar Kirsten haar huis heeft. Komen jullie in de buurt van Essendieras? Fijn om weer even bij te lezen. Hartstikke trots op je. Ik doe het je niet na. liefs en dikke kus