Dag 59/13 mei La Chatre rustdag

13 mei 2015 - La Châtre, Frankrijk

Het bleek een vergissing te zijn, de Fransen gingen door en voor de wc moesten we naar beneden en niet naar buiten! We mochten zelfs bij de buren een plas doen, 2 heren en zij hadden geen douche maar dus wel een wc. Het rook daar zoals de kamer van Gerard (Nebo) Uiteindelijk had ik dus geen reden om te miepen! Heb ik dan ook niet gedaan.
Goed geslapen en toen wij opstonden hadden we het rijk voor onszelf. Na een lekker eigen ontbijtje aan de was en wat lezen. En dan ga ik de stad in naar Expert met mijn tablet, nee Nexus hebben ze niet dus ook geen onderdelen en het zal minstens een week kosten en nee een andere winkel hiervoor is er niet. Bij de telefoon winkel proberen ze het nog met een andere oplader alsof ik dat zelf al niet gedaan had! Maar toch aardig. Nou dan maar koffie op het terras en aardbeientaartjes meenemen. Het is erg warm dus goed dat we niet lopen! Ik loop de kerk nog even in en ga zitten, de kaars brandt nog steeds! Dan terug naar de Presbyter daar is oploskoffie dus samen genieten we van dit lekkers. Daarna probeer ik bij de dame van de acceuil, een andere dan gisteren, de code van de wifi te krijgen maar ze komt niet verder dan het email adres. Dan ga ik de was maar lekker in de zon leggen en met de benen op de stoel lezen en boterham eten. Samen daarna maar de stad in, ik kan bij het office de tourisme een blog maken maar ik word een beetje zenuwachtig want Aafke zit heel braaf te wachten en dat voelt toch niet fijn dus de rest een volgende keer. Op naar de winkel we gaan maar weer een salade maken dat is wel zo lekker met deze warmte. Aafke loopt door en ik ga nog eens naar de office want ik wil nog even de planetmail checken, daar kom ik Alice uit Zwolle tegen die loopt te zoeken, ik zie dat het een landgenote is en vraag of ik kan helpen en ja tot grote vreugde vind ik het knopje van haar speldje zie het in haar truitje vastzitten en dus niet op de grond! Zij fietst trouwens en slaapt ook in de Presbyter. Zij eet haar eten en wij het onze en intussen kleppen we heel wat af. We vertellen elkaar iets van onze levensgeschiedenis, ieder huisje. ...en delen ervaringen.Dan is het leestijd, zij in bed ik ook op de stoel. Als ik denk dat het stil gaat worden kruip ik er ook in maar de dames gaan nog een heel gesprek aan en ik zak een beetje weg en schrik als ik mijn naam opeens hoor, ik zat in de trein! Als zij lekker knorren lig ik nog wakker te liggen om half 2 gaan er nog toeterende auto's langs ook! Maar uiteindelijk val ik toch in slaap!
Liefs Liesbeth

1. Arla Megens:
    19 mei 2015
    Ik heb heel benieuwd hoe deze tocht verder zal gaan.
    Het doel dat je voor ogen had of dat nog steeds je doel is.
    Hoe het zal zijn als de tocht volbracht is.