Dag 58/12 mei van Neret naar La Chatre 20 km

12 mei 2015 - La Châtre, Frankrijk

Vroeg wakker om een beetje bijtijds te kunnen vertrekken.
Mijn broek is nog flink nat maar op de badkamer is een verwarming en die doet de rest alhoewel ik nu al weet dat ie toch weer nat van de transpiratie zal worden, nou ja gaat om t idee. Vertrek is toch pas 9uur en het blijkt 4km naar Neret te zijn en onze gastvrouw kan ons niet brengen dus dat is lopen! Daar nemen we de Chemin en dat valt tegen het is een zeer hobbelige landweg door de weilanden met zelfs modder hier en daar.De knie van Aafke vindt dat niet fijn en mijn voet en heup ook niet. Blij zijn we weer op om de weg te komen. Tegen 11u is er een bankje en eten er een broodje.Tegen 12 u komen we bij de D73 uit  tegelijk met het Franse stel die we eerder ontmoet hadden. Zij gaan door op de Chemin wij kiezen de weg ook in de hoop een open Bar te vinden! Ik loop intussen met mijn gedachten bij 11 mei 25jr terug toen Gerard bijna als een dief in de nacht weg moest sluipen om samen verder te gaan, wel,  maar ook weer heel erg niet te begrijpen,dat moeten wegsluipen . En dan 2010 op de dag van de verpleging dus 12 mei, tussen neus en lippen te horen krijgen dat er een grote tumor in zijn slokdarm zit...Nou ja genoeg om over te denken dus. Maar uiteindelijk overheersen toch de mooie herinneringen en dat waren er heel veel! En dan staan we in Montvicq, mooi plaatsje ook, en ja boffen, Bar/Restaurant is open! Lekkere koffie en hij maakt zelfs een grote schaal bouillon met vermicelli voor ons! Heerlijk! Tegen 14.00uur gaan we weer en tegen 16.00uur zijn we in La Chatre! Na wat vragen vinden we ook Le Presbyter waar we veel bewondering oogsten voor onze courage,zoveel km al gedaan en nog te gaan ook en als ze de leeftijd hoort krijgen we nog net geen applaus. We slapen in het pelgrimshuis en ik moet weer hevig slikken,ik had eerst ook begrepen dat we naar buiten moesten voor de wc en dat het Franse stel, Valerie en Jack, ook zouden blijven.Enfin we nemen alletwee het onderbed van de 2 stapelbedden, het gewone bed is al door hen in beslag genomen. Daarna gaan we eerst richting stad (je) niet voordat we eerst een echte grotkaars opsteken. Voor allen die steun nodig hebben, ik noem ze in gedachten en ben verder stil. Dan door naar het stadje, echt leuk en gezellig ziet het er uit en het is warm dus de terrassen zitten vol. Wij doen eerst ook de boodschapjes en zoeken dan ook een terras op voor een lekker glaasje koude witte wijn. We gaan bij Cecile en Ria uit Leuven, die gisteren eerst in onze gite kwamen en elders moesten zijn, zitten.Gezellig zo met elkaar ervaringen etc uitwisselen.En dan eten we daar ook maar. Hamburger a la Maison, frites en salade, smikkelen dus. We nemen hartelijk afscheid, zij gaan tot Limoge. Bij terugkomst liggen de Fransen al in bed maar de man Jacky wil wel met mij een glaasje rode wijn drinken, ik had dan ook een goede fles uitgezocht! Om 22.30 dooft het licht.

Liefs Liesbeth