Dag 55/ 9 mei van Ainay le Château naar Bouzais 24km

9 mei 2015 - Bouzais, Frankrijk

Om 8uur aan het ontbijt met Dominique en François, met getoast stokbrood, de zelfgemaakte jam en de koffie! We betalen ieder 20e en nemen hartelijk afscheid van de mannen! We besluiten om ook vandaag maar weer de weg te nemen! Al snel moet de poncho aan en als het droog is blijft ie even aan tot de pauze, je merkt nu wel dat het warmer weer is! Eerder was het wel knus onder dat ding maar nu voel je ook wel dat het warmer aan het worden is en gaat het zweten! Tegen half 11 zijn we in Charenton en is de Tabac/ Bar open en schuiven we naar binnen voor de koffie! Dan maar weer verder en inmiddels gaat het zonniger worden en kunnen we zonder jack en ik rol de pijpen van de broek op! De weg is lang vandaag, vinden voeten en been ook! Ik hoor schapen blaten en volgens mij blaten ze "kijk daar loopt pas een dom schaap"! Verder lijkt Christo hier ook langs geweest te zijn aan de ingepakte struiken te zien of is het rupsenwerk? In het begin van St.Amand Montrond komen we tegen13.00 uur een Leclerc tegen en daar drinken we een kopje koffie met een crêpe erbij! En daarna duurt de weg nog héél lang!! Maar goed om 16.15 zijn we er dan toch en komt net de buurman aanlopen en krijgen we een lekker pilsje van hem! Boffen! Het is een zelfde Refuge als gisteren, maar ouder en kleiner maar ook schoon. HospitalIers zijn nu Anne en Christian, een echtpaar. Even later komt Romy uit Duitsland ook aan! Zij gaat 4weken en loopt dus in etappes.Dan eerst douchen en wasje en lezen. De buurman laat ons het mooie gerestaureerde kerkje nog zien. Dan is het etenstijd, Christian heeft gekookt! En we eten buiten, beginnen met een lekkere gemengde salade met een glaasje witte wijn en daarna aardappelgratin met daarbij stukjes kipfilet in een lekkere saus, rode wijn, kaas en ijs toe! Heerlijk gegeten met gesprekken in Frans, Duits en Engels! Als we weer naar binnen gaan zie ik dat mijn tablet niet opgeladen is! Wat ik ook probeer de accu doet het gewoon niet meer! Lekker dan!! We slapen met 3en en Romy gaat al vroeg slapen, Aaf volgt snel en ik doe het licht dan ook maar uit! Het is 21.30 en ik ben klaarwakker! Dat is dus zachtjes beetje grienen, tobben over tablet etc! Ik voel me niet happy en eenzaam. Ik wil naar huis! Om middernacht pak ik een pilletje! Die doet zijn werk!

Liefs Liesbeth

1. Pauline Berkhout-van Buuren:
    10 mei 2015
    Kan me voorstellen dat je je er beroerd over voelt met het niet laden van je tablet

hoop dat het is opgelost

liefs van een trouwe lezer

Pauline
  2. Joost Muskens:
    10 mei 2015
    Je hebt toch maar een heel stuk er op zitten; bijna op de helft?
    Ik weet wel dat het daar niet om gaat, maar wel bijzonder.
    En die tablet had Sint Christoffel ook niet bij zich. Dus dat die kapot is, zal wel bij het loslaten horen.
    Gewoon ruilen voor een lekker fles wijn!
  3. Andries Tromp:
    10 mei 2015
    Leuke plek daar in Bouzais! Jij wilt naar huis, ik wil juist daar weer zijn.... Misschien woensdag/donderdag! Sterkte met je tablet!
  4. Janke Mourik:
    Sterkte voor de volgende etappe. Groeten aan Aafke
  5. Jolanda:
    10 mei 2015
    Doe wat je hart je in geeft. Wat dan ook, het gaat je lukken.
  6. Tini van maasbommel:
    11 mei 2015
    ik denk weleens: wat zal jouw leven weer rustig en saai zijn, als je weer terug bent....... al die mensen, die je ontmoet!als het nu soms te veel wordt, kan ik begrijpen, 't is ook niet niks, dus moedig voorwaarts, misschien tot de spaanse grens en dan een ander jaar..... weer verder........ houdt goede moed, liefs, Tini v.M.
  7. Wil Melgert-Felen:
    11 mei 2015
    Als het niet kan zoals het moet,dan moet het maar zoals het wel kan !! Beterschap voor alle haperende onderdelen...Ook de mechanische Stevige knufff voor jou en het beste ook voor Aafke..
  8. Arla Megens:
    11 mei 2015
    Lieve Liesbeth, dank je wel dat je me via een berichtje zo laat weten dat Evert overleden is. Sterkte en hou goede moed. Jullie doen het allebei hartstikke goed.
  9. Trees isendam:
    11 mei 2015
    jullie zijn wel kanjers hoor, lopen door allerlei soorten weer over allerlei soorten wegen en dan ook nog elke dag het thuisfront op de hoogte houden. geweldig, dank je wel xx
  10. Riekie Brugmans:
    11 mei 2015
    Lieve Liesbeth, Lize en ik lezen je blog met plezier.
    Heel veel sterkte met al jullie pijntjes, knap hoor wat jullie doen.
    Wij doen jullie niet na.
    Groetjes, liefs ook aan Aafke.
  11. Cor Bout:
    11 mei 2015
    Het zijn wel afstanden die jullie nu lopen. Bravo. Ja die tablet, t"is een ding he. Hij had ook een dipje moet je maar denken. Zullen proberen te skypen. Of het lukt merken we wel.