Dag 56/10 mei van Loye-sur-Armond naar Chatelet 11km

10 mei 2015 - Le Châtelet, Frankrijk

Niet echt fijn om half 6 alweer wakker..opstaan is geen optie dus maar wat doordommelen! Om 7.45 dan toch maar eruit en zie dan dat mijn tablet echt de brui eraan gegeven heeft, pfff Goedemorgen dan! Dus voorlopig dan maar met de smartphone stoeien! Nog meer fouten vermoedelijk en hopelijk niet al te cryptische zinnen?
Het blijkt Moederdag te zijn, ik krijg in elk geval een fijne en lieve app van Annegien en bevestiging van Tijmen! Dat is om blij en vrolijk van te worden! Maar geen Moederdag ontbijt hoor, dat is gewoon op zn Frans, maar wel gezellig en dat is ook wat waard! We nemen afscheid van Romy maar we gaan elkaar weer zien want het lukte niet om op redelijke afstand onderdak te vinden en Anne en Christian boden aan om ons naar Loye sur Armond te brengen en dan is het nog maar 11 km, dat aanbod nemen we graag aan!
Door de slechte nacht en gedoe van mijn tablet ben ik wel wat van slag, beetje depri en grienerig. Gewoon maar lopen dan! Het is warm en vest is al snel niet meer nodig en al met al komt Chatelet snel in zicht! En hoewel alles verder dicht blijkt te zijn zo niet de Tabac!! Koffietime!! Dan vol goede moed op naar de gite. Er komt een mooi stukje weg met een mooie boog van bomen maar ook met de kraaienmars! Geen fijn geluid en ik ga ook sneller lopen want aan het wegdek te zien schijten ze er ook vrolijk op los! Nou de gite valt tegen hier gaan we geen rustdag houden morgen! We moeten moeite doen om avondeten te krijgen, dat was ons wel toegezegd en we hebben niets en kunnen ook niets kopen! De eigenaren zijn volgens ons moeder en zoon en ze lijken sterk op die van van Kooten en de Bie! We douchen en doen ons wasje  en dan met de benen omhoog in de tuin lezen! Hebben we toch rust! Om 4 uur is Romy er ook en ook bij haar doen ze moeilijk, ze wil al geen eten meer! Tegen 7uur komt de zoon met de tampon en de rekening en daarna ons avondeten dat  mogen we zelf nog klaar maken! Meloen, spaghetti met saus uit pot, diepvries groenten, gehakt, stokbrood en een fles bronwater dat was 10Euro pp en ontbijt ook alvast 6e pp voor stokbrood, mini potje jam, boter, maar we konden dan wel zelf koffie zetten! Dat is dan 41euro pp. Het was lekker en genoeg om Romy ook nog mee te laten eten. Dan wassen zij en Aafke af en maak ik het blog van gisteravond. Om 22.00 klaar en naar boven en nog even lezen. Tegen 23.00 dooft het licht!

Liefs Liesbeth

1. Priscilla:
    11 mei 2015
    Nou klinkt erg gezellig bij die moeder en zoon hihihi NOT
    Maar wat hebben jullie al een reis erop zitten zeg. Zo goed! !!
    Veel succes verder en een dikke kus
  2. Marianne:
    12 mei 2015
    Ach meisje, in 5 dagen meer dan 100 kilometer opgeschoten en je voeten zitten er nog aan. Je komt af en toe onaardige mensen tegen, maar de meesten vallen erg mee. De balans is nog steeds positief toch? Enne, twee rustdagen misschien een keertje? xx Sterkte
  3. Tini van maasbommel:
    12 mei 2015
    ik voel met je mee, groeten aan aafke, Tini v.M.
  4. Joost Muskens:
    12 mei 2015
    Al een reset geprobeerd met je tablet?
    Aan de oplader: aan en uitzetten? Eventueel gelijk de "home" knop indrukken als het een i-pad is.
    Succes. Ook met het lopen!
  5. Cor Bout:
    12 mei 2015
    Spraken jullie geen vlekkeloos Frans? Tja dan ben je een barbaar bij sommige fransen en d'n zulke heb je nu getroffen. Maar gelukkig zijn er ook anderen en die zijn veel vriendelijker. Voordeel voor jullie is, je wordt er hard van. Iets anders is de pech met je techniek. Ik hoop dat de suggesties van JOOST een oplossing bieden. Kunnen wij weer eens een keer skypen.
    groetjes en sterkte Cor en Helga