Dag 49/3mei van Saint Reverien naar Premery 17km

3 mei 2015 - Prémery, Frankrijk

Om half 8 wordt er op de deur geklopt... Marie-Jo heeft haar stokken hier staan! Nog geen kwartier later monsieur Thionnet, de bakker is er! Tja dan er toch maar uit ff jack aan en door de regen een pain en 2croissants halen! Ook wel weer boffen want we hadden helemaal op geen brood gerekend! Toch nog ff terug op de warme brits! Maar na half 9 toch maar echt op! Monsieur komt ook nog eens kijken hoever we zijn! Maar om kwart voor 10 zitten we dan toch aan ontbijt met brood en kaasjes uit de koelkast en kunnen we ook nog wat  maken voor onderweg! Monsieur is aan het drentelen, hij wil schoonmaken! Dus even na  half 11 stappen we maar  op! Maar eerst nog even naar de naast gelegen kerk voor een kaarsje! Er is veel om dank voor te zeggen en veel om te vragen!  Het is trouwens een kerk uit de 12e eeuw! Om 11uur dan toch echt op weg met de poncho aan! Het duurt niet lang voordat de zachte regen overgaat in flink! En er is ook niet lang nodig om ons doornat te maken! Niet tot op het hemd hoor! O kan ook niet want dat heb ik niet eens aan! Maar ach wat maakt het uit, natter dan nat kun je niet worden en ik ben niet van suiker! De buien blijven komen en gaan, van hard naar zacht en tussendoor word je ook weer droog! Op een overmoedig moment gaat zelfs de poncho en het jack uit maar dat wordt snel afgestraft! Broodje eten we maar weer zittend op de vangrail! De opblaasbank is lek en de gehaakte hield het ook niet! Verder was er ook geen café of wat dan ook te bekennen! Niks koffie dus!  Maar vlak voor Premery staan Alexandra en Mathieu met een primusje water te koken voor koffie en thee!! Hebben we toch nog koffie en leuk hen even zo te zien! Zij gaan door naar de camping en wij zijn tegen half vier bij ons restaurant annex Chambre d'hote! Een hal met 4kamers Marie-Jo en een andere vrouw en wij! Gezamenlijke douche en de wc is beneden buitenom! Tssss we treffen het wel!  De douche is heerlijk en daarna strekken we de benen! Er is wel wat pijn geleden vandaag door alle twee! 0m 19.00uur  kunnen we aan tafel! Sla met daarop stukjes kalfswang met vinaigrette! Dan rijst met karbonade en Provençaalse saus! Mousse au Chocolat voor Aafke en kaas voor mij! Dat was weer smikkelen. We zitten nog 30km van Nevers af dat is te ver om in 1dag te lopen voor ons! Dat is dan ook de 6e dag en ik moet een pedicure zien te vinden voor mn ingegroeide teennagel! Dat wordt morgen een stuk met de bus en een stuk lopen! Dat is het plan in elk geval! Zo nu ga ik nog even relaxen en dan  slapen! Goede start van de werkweek morgen voor een ieder!

Liefs Liesbeth

1. Peter en Gerda:
    3 mei 2015
    Dames, we blijven elke dag uitzien, maar ook genieten van jullie verslagen en ervaringen. We halen er zelfs onze voordelen uit : 18 mei starten we in Pierre Perthuis en dan via Nevers naar Chateau Chinon. Buen Camino, groet Gerda en Peter-Maastricht.
  2. Mariska Bos:
    4 mei 2015
    Ome Rient gaat zo weer richting huis, met de spulletjes die jullie meegegeven hebben. Over een paar weken komt hij weer hier heen om daarna weer door te rijden naar jullie. Ik lees regelmatig uw verslagen en met zijn allen duimen we voor jullie! En voor droog weer, loopt toch leuker...
  3. Trees isendam:
    4 mei 2015
    na al die regenverhalen kan ik alleen maar zeggen : petje af, meiden!! oh nee, jullie niet, want dan krijg je een nat heufd, maar ik voor jullie: chapeau!!