Dag 48/2 mei van Chaumot naar Saint Reverien 13km

2 mei 2015 - Saint-Révérien, Frankrijk

We zitten bijtijds aan het ontbijt, lekker met eitje en croissant en natuurlijk Hollandse kaas! We nemen ook nog mee voor onderweg!  Ee betalen 46,50 pp eten,slapen,drinken en ook 2.50 voor de wifi, nog niet meegemaakt!  We vertrekken ver na10.00 en het is gelukkig (nog)droog! In Guipy vinden we de Tabac/Bar gesloten! Maandagochtend om 8 uur weer open! Er zijn veel Fransen die een lang weekend hebben, 1mei is een nationale feestdag in Frankrijk! We kunnen wel op het terras zitten en broodje eten , de andere bewaren we voor het ontbijt morgen! Bij vertrek doen we de poncho maar al vast aan, het begint te spetteren en niet veel later zal het ook echt gaan regenen! Gelukkig geen heftige gietbuien! En onder de poncho springt toch opeens het duiveltje uit zijn doosje! Wat doe jij hier eigenlijk, heb je thuis niet genoeg te doen, je loopt maar een beetje te lopen waar ben je nou helemaal mee bezig? En wat als je nog eens in Santiago aankomt wat zijn de plannen en ideeën dan?? Nou vertel op! Nou mooi niet hoor ik stop je weer terug in je doosje want jij hebt hier niets te zoeken en ik ben gelukkig nog lang niet in Santiago. Ik ben nu hier vandaag  en dat is goed genoeg dus bemoei je er niet mee! Deksel dicht! Zo, en  ik loop vrolijk, met de regen op mijn hoed tikkend, door!

Tegen half 4 komen we bij de Refuge aan! Het zijn 3 verschillende, afzonderlijke  ruimtes ! 1met stapelbed, geoutilleerde keuken en douche! Deze ruimte is voor alle pelgrims die in de andere ruimtes slapen! Aafke en ik slapen een deur verder, staan 3  veldbedden met voldoende dekens en dekbedden, er is een gootsteen met warm en koud water, prima, er komt verder niemand bij, dan is er verderop nog een grote zaal waar Alexandra en Mathieu slapen en Lidi en Noud uit Eindhoven, op de fiets! Ze hebben nog een week en gaan dan weer terug tot een volgende keer! Voor de wc moeten we achterom naar buiten dus!  In het stapelbed liggen Marie-Jo, Française, loopt tot S JPdP en Bram uit Elst bij Rhenen, hij loopt 30km per dag met 20kg! Hij wil voor de 4daagse weer terug zijn dan is het zijn 25e keer! En het geheel is sober maar schoon! Joepie ik blij! Zie je wel dat het zo ook kan!  Bovendien heeft de beheerder in de keuken van alles klaar staan! Magnetron maaltijden, blikwerk, wijn, kaasjes yoghurt etc, allemaal kleine prijsjes, het geld kun je in de box doen! We slapen voor 10 euro  en eten voor 7.50 pp! Dat is toch mooi! En buiten blijft het intussen maar doorregenen! Goed dat we weer binnen zijn! We maken eten in de keuken als de anderen klaar zijn,  eerst aspergessoep uit pak van Alexandra gekregen en dan Aafke macaroni met vis, ik rijst met Baskische kip, prima zo! En hebben nog leuke gesprekken met Bram, Noud en Lidy, kort samengevat: liefde is de basis van alles! Om 21.00 gaan we naar ons eigen slaapzaaltje, Aafke lezen ik bloggen!  Om 23.00 dooft het licht!

Liefs Liesbeth

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Pauline Berkhout-van Buuren:
    3 mei 2015
    Wat is het mooi om met je mee te lezen. Af en toe loop ik een stukje met je mee :)

Dank je voor het delen. Iedere dag weer.

Lieve groet,

Pauline
  2. Marianne:
    3 mei 2015
    Nou Elisabetteke, het landschap wordt steeds mooier, geen ellenlange saaie wegen meer. Kronkeltjes en heuveltjes, altijd een verrassing wat om de hoek ligt. Dat houdt het spannend. Leuk dat je zoveel mensen tegenkomt die in de smaak vallen. Dat maakt het allemaal wat makkelijker toch? Je doet het -ik zeg het eerlijk- boven mijn verwachting goed. Hoedje af en dikke kus toe, xx Marianne
  3. Paulien Taken:
    3 mei 2015
    lieve meiden', jullie zijn kanjers je moet veel doorstaan maar hebben ook veel lol samen, veel groetjes en liefs ook voor Rient, Tot een volgende keer. Sterkte van mij en het Paard Britt.
  4. Joke:
    5 mei 2015
    Hallo Aafke en Liesbeth, nog bedankt voor jullie telefonische boodschap via KPN. Begreep dat jullie het weer alleen verder moeten doen, zonder Rient. Wel een leuke onderbreking. Geen spoor van heimwee te bemerken. Knap hoe jullie er door heen slaan, ook als het tegen zit met het weer. Hoe blij jullie kunnen zijn met een simpel onderkomen. Pet je af. Je kunt gauw een blessure krijgen. Zelf ondervonden. Heb 2 weken geleden een zweepslag gehad. Kan eerst helemaal niet belasten. Nu strompel ik. Zoiets moet jullie niet gebeuren. Dan ben je afgebrand. Moet nu vaak aan jullie denken. Kan je zomaar overkomen.
    Sterkte met het motto, voetje voor voetje. Toi Toi Groet Joke Meuwsen
  5. Lidy & Noud:
    11 mei 2015
    In Crozant hoorden wij van Jaap (uit Bilthoven) van jullie blog. We zijn net een dag thuis en hebben heimwee naar het onderweg zijn, dus gelijk opzoek naar de blog. En jawel, gevonden! We vonden het een erg fijne avond met jullie ontnuchterend en inspirerend tegelijk. Veel succes op de verdere voetreis wij blijven lezen om de pelgrims-spirit te behouden. Liefs Noud & Lidy