Dag 30/14april van Barbonne-Fayel naar Anglure 14km

14 april 2015 - Anglure, Frankrijk

Om 9uur zitten we aan het ontbijt met croissant, sap uit pak, stokbrood en zelfgemaakte confituur,honing en yoghurt, thee en koffie. Niet voldoende om ook nog voor de lunch mee te nemen. We krijgen de tampon en betalen 31e pp en gaan dan pakken ! Om 10.30 vertrekken we maar al snel moet Aafke ff terug, hoedje verloren! We zijn vandaag Jo met de banjo en Mien met de mandolien met onze hoedjes en afgeritste broeken en daaronder de hoge loopschoen met de sokken eroverheen gerold!

We nemen de weg D351en die ligt maagdelijk voor ons, schier eindeloos lijkt wel! De stilte is prachtig, alleen het geluid van vogel gezang! Zes auto's verstoren die stilte maar zijn ook weer even snel uit het beeld verdwenen zodat de stilte weer van ons is! Ook in mijzelf is het stil, geen gedachten, alleen maar lopen,  kijken en genieten! Gewoon " zijn"  is voldoende! Om 12.00 vinden we in een open schuur in Villevotte  een strobaal om op te zitten en eten we wat pinda's  en drinken water!  Meer is er niet, ook geen winkel!  Het begint al behoorlijk warm te worden dus we stappen snel maar  weer op. Later nog eens even uitusten op een steen en door maar weer, de weg komt nu door St.Quentin de Verger maar  ook hier valt niets te beleven, vlak voor Soyer  houd ik het bijna niet meer en aan de kant bij een huis, moet mijn rugzak af! Ik loop al een tijdje met tintelende vingers en het laatste kwartier gaat mijn onderarm erg pijn doen! Er wordt duidelijk iets afgekneld! Wat een opluchting als ie af is,  Aaf moet nog helpen ook want ik voel niets met mijn vingers.Dan komt er ook een man naar buiten lopen en zegt dat de route rechtdoor gaat en dat er verderop een pomp is met drtinkwater, speciaal voor de pelgrims! Aafke vraagt of er ook een café is en de man zegt nee maar vraagt of wij café willen? De engel!!! Ja heel graag dus we lopen mee naar zijn huis. Zijn vrouw komt ook  en we krijgen een kop koffie met koek en suikersnoepjes! Wat een bof! Merci ook aan Jacobus! Daarna lopen we naar de pomp:) en vult Aafke haar bidon, mijn camelbag is ook leeg maar dat vind ik teveel gedoe om die te vullen! Ik drink wel wat slokken van Aaf mee! Tegen half 3 lopen we Anglure binnen en om 3uur zitten we achter ons pilsje! Aan de overkant bij de pharmacie geeft de temperatuurmeter in de zon 37 graden aan! Om een uur of vier bellen we aan bij ons overnachtingsadres! Het lijkt alsof we op de slaapkamer van meneer en mevrouw slapen waar dan nog 2 extra bedden staan! Die zijn voor ons! We hebben er de leukste fantasieën bij!  Na het douchen lekker met een pilsje  in de tuin gezeten en om 19.00uur aan tafel! Lekker soepje, spaghetti met grote gehaktballen, kaasje en mandarijntje toe! Met een glaasje wijn ook nog! Mevrouw belt voor morgen bij de broeders Marianisten!  En voor donderdag is ook voor elkaar! We hopen vrijdag in Troyes aan te komen en blijven daar dan  in principe het weekend?! Eenmaal op de kamer klopt  ook opeens een jongeman aan en komt binnen??!! Slaap jij hier ook? Nee maar het is zijn kast en hij moet er  even iets uithalen! Lachen! Enfin ik ga nu nog even kijken of ik de route op de kaart eindelijk eens kan bijwerken en dan is het wel bijna bedtijd! Fijne avond!

Liefs Liesbeth

1. Thomas:
    14 april 2015
    Ik blijf de blog dagelijks volgen met erg veel plezier :) Leuk om te lezen dat het jullie goed gaat daar op weg. Volhouden dames en vooral blijven genieten!
    Ultreïa!
    Thomas
  2. Elisabeth:
    14 april 2015
    Ha Thomas! Hoe gaat ie? Weer helemaasl op de been? Was wel jammer dat je niet mee op kon lopen in het begin! Ik kreeg onlangs van Jan al de groeten! Grappig! Hij is ons alweer ver vooruit denk ik! Grtjs
  3. Piet Rosenhart:
    14 april 2015
    Leuk dat jullie morgen bij de Marianisten gaan slapen.
    Daar heb ik twee jaar geleden ook geslapen (19 maart) Broeder André spreekt Duits. De broeders/paters waren erg gastvrij!
    Ultreia!
    Piet Rosenhart
  4. Joke:
    14 april 2015
    Door Rient heb ik nu jullie web. Val er dus nu pas in. Alleen vandaag was al zo interessant om te lezen, dat ik de voorgaande dagen ook nog ga lezen. Geweldig. In 37 graden lopen dat is zwaar. Wat een leuke contacten hebben jullie vandaag gehad. Groet Joke
  5. Cor Bout:
    14 april 2015
    Liesbeth. Morgen (woensdag) is famdag. We zullen er 1 nemen op jullie moed, doorzettingsvermogen enz. En en natuurlijk aan jullie denken en over jullie roddelen. Dus als de oren tuiten, dan weet je waarvan. Overigens natuurlijk hartstikke goed zoals jullie gaan. En de tegenvallertjes pikken jullie steeds gemakkelijker op. Houwen zo!!!!
  6. Elisabeth:
    15 april 2015
    Grappig Cor ik lag vannacht ff wakker en dacht aan mamma vandaag geboortedag en wanneer zou famdag zijn? Nou maak er een gezellige dag van! kring wordt klein he? Liefs voor allemaal
  7. Trees isendam:
    16 april 2015
    door drukke dagen even niet gelezen, vandaag de schade ingehaald, geweldig meiden!!