Dag 29/13 april van Sezanne naar Barbonne -Fayel 11km

13 april 2015 - Barbonne-Fayel, Frankrijk

Om 8.15 zitten we aan het ontbijt, Bertie en Herman uit Sittard zijn reeds vertrokken maar wij gaan niet zo ver dus nemen ook rustig de tijd! Het lijkt wel vakantie:) Dan moeten we ruimen en pakken, betalen 40 e pp voor 2 dagen volpension! We krijgen meteen ook de tampon en nemen allerhartelijkst afscheid van de zusters, hier kun je best oud worden bij zoveel aandacht en warmte!  Om 9.45 vertrekken we dan echt en gaan eerst naar de pharmacie voor zonnebrandcrème want dat is zeker de komende dagen wel nodig! Daarna nog bij een ander magasin bananen, amandeltjes en voor miij een tandenborstel! 2 voor 1.48! Bij de pharmacie in Angleur België betaalde ik 4.50 en die is al niet meer te gebruiken! Om half 12 vinden we een trapje om op te zitten in Vindey voor banaan en wat amandeltjes en water! Dan weer verder! Ik bedenk dat mijn vriendinnetje Marjolein haar verjaardag viert vandaag, voor het eerst zonder haar Hans, ik denk te weten hoe dat voelt en in gedachten stuur ik haar liefs en troost.

Tegen 13.00 boffen we en vinden in Saudoy een café restaurant OPEN!!! Er zit flink wat publiek, wij denken wijngaardarbeiders?  die  aan het menu du jour zitten! En wij lekker aan de koffie,  Aafke neemt nog een verse fruitsalade en ik heb wel trek in een sandwich paté! Dat is schrikken en lachen! Krijg ik daar een stokbrood van een halve meter!! Gelukkig blieft Aaf ook nog wel een stukkie! En verder gaat ie dan weer! En al lopend langs Gods wegen realiseer je  je dat jij daar langs die weg loopt, met een te zware rugzak, banden die striemen. Pijntje hier en daar, in de zon, warm inderdaad maar je hoort ook de vogels fluiten, ruikt het pas gemaaide gras, ziet de werkers in de wijngaard, de koolzaadvelden die beginnen te kleuren en dan voel je je toch rijk!! Dan ben je gewoon domweg gelukkig!

Om 14.45 lopen we Barbonne - Fayel binnen en bewonderen de kerk die zowaar open is! Tegen 15.00uur zijn we bij onze Chambre d'hote, dat ziet er goed uit! We gaan eerst even liggen dan douchen en in de afgeritste broek naar de bakker waar we voor elk een "religieuze"  kopen!! Een soort van Bossche Bol maar dan ipv slagroom gevuld met pure chocolade! Met een grote kom thee verorberen we die in ons appartement!  Nu nog even  wat rommelen en dan gaan we straks naar het enige restaurant om een hapje te eten! Ach jee en dan blijkt dat het restaurant niet open is maar de kroeg wel en madame wil wel een salade voor ons maken! Met tomaat, avocado en ei smaakt dat ook prima, zeker vullend met brood erbij en dan ook nog een kaas plateau! We krijgen van 2 mannen ook een drankje aangeboden, ze zijn onder de indruk van onze tocht! "Chapeau" dat hoorden we al vaker de afgelopen VIER/4 weken!!! Alles bij elkaar een genoeglijk en smakelijk gebeuren dus! En nu zit ik buiten met de jas aan dit blog af te maken want binnen is er geen wifi!  Nu zo naar binnen nog een slokje wijn om het af te leren een dan naar bed! Truste allemaal en veel liefs Liesbeth

1. Annegien:
    Prachtig verhaal!!
  2. Jolanda:
    13 april 2015
    Wat een belevenissen allemaal. Fantastisch om te lezen. Vergeet niet super te genieten! Alles zie je waarschijnlijk maar een keer.
  3. Diny:
    13 april 2015
    Sorry, heb mijn reactie bij de foto met de pinksterbloemen gezet....
  4. Louise:
    13 april 2015
    Oh oh wat ben je al een EIND! Geweldig! Ik zeg CHAPEAU!
    En dat alles zonder electrische tandenborstel ;)
  5. Cor Bout:
    14 april 2015
    Gelukkig zit op de laptop een map kaarten, waarin ik de kleinste gehuchten in Frankrijk kan vinden, dus ook die van jullie. Vlgs de TV krijgen jullie schitterend weer, dus hoed op, zonnecrème in dikke lagen smeren en gaan met die bananen.
  6. Rieks:
    Lieve Liesbeth,
    Wat ben je goed bezig zeg!! Grote bewondering heb ik voor je doorzettingsvermogen, ondanks mentale en fysieke dipjes toch de humor steeds weer een kans geven en........gewoon weer dóór met die voetjes! Hartstikke goed, houd vol he? En Aafke natuurlijk ook. Lieve groet, Rieks.
  7. Giesbeer:
    14 april 2015
    Leuke kerels, neem ze mee!!!
  8. Brigitte:
    14 april 2015
    Freu mich so für euch , das es " läuft" !! Hört sich gut an , ich lasse es später Mama lesen , sie fragt immer ob es was neues von Lisbeth gibt . Morgen beim Familientag werden wohl alle an dich denken , Pass auf das du keinen Schluckauf bekommst . Weiter so .....
  9. Tini van maasbommel:
    14 april 2015
    inderdaad: chapeau, grtjs, Tini v.M.
  10. Elisabeth:
    15 april 2015
    Dank allemaal voor de leuke reacties dat geeft de burger weer moed! Liefs