Dag 31/15 april van Anglure naar Mery sur Seine 12 km

15 april 2015 - Méry-sur-Seine, Frankrijk

Om half 9 zitten we aan het bekende sobere ontbijt en er is  ook geen kans om iets voor de lunch mee te nemen! Na het betalen van 30e pp en de tampon gaan we ons klaar maken en om half 10 kunnen we in de startblokken! De route gaat voor de deur verder, tijdens het ontbijt zagen we al 2 pelgrims voorbij trekken! We gaan zonder stokken dat is wel lekker want de route is vlak! Alle tijd om gedachteloos te genieten en dat doe ik dan ook! Ik gedenk nog wel even mijn mama Anna, vandaag is het haar geboortedag en is er familiedag waar ik dus niet bij ben!  Al snel lopen we langs het Canal du Haut Seine, mooi is het en hier bloeien heel veel Pinksterbloemen! Om 11u even op een steen zitten en de schouders en rug lucht geven, het is nog een prettige temperatuur maar het gaat nu snel warmer worden! We eten een halve energie reep, drinken water en gaan weer door! Om 12.00 uur zoeken we een schaduwplek onder een bruggetje en zitten dan op onze rugzakken en gaat de andere helft van de reep eraan!!  En verder maar weer!  De temperatuur stijgt en mijn tempo daalt!  Maar om 12.45 lopen we Mery sur Seine al binnen, al moeten we nog wel even door lopen voor we de brug naar de andere, goede, kant over kunnen maar dan zitten we ook al heel snel achter ons pilsje en een salade! Daarna lopen we door naar de Marianisten dat is maar even verderop! Om 14.00 bellen we daar aan! We worden door broeder André ( geeft Engelse les) hartelijk ontvangen met koek en thee en daarna brengt hij ons naar onze kamers! Aafke heeft een gastenkamer en de mijne behoort aan een andere confrater?! Daarna maken we nog kennis met broeder Jean, hij werkt in de tuin en later in de avond zal priester Philippe nog thuis komen maar dan slapen wij vermoedelijk al?!  Ik geloof dat er dan nog een broeder is en/of  nog 2 leken! Het is ook duidelijk een mannen huishouden! Rommelig en niet echt schoon dus niet zo kritisch kijken dan! Ze zijn alleraardigst en dat is veel belangrijker. Na het douchen lopen we even naar de Shopi en kopen daar een klein flesje water voor onderweg, als het zo warm is mag dat ook wel! Daarna naar de papeterie voor wat kaarten, enveloppen en postzegels! Als we terug zijn komt br. Jean ons de wifi code brengen en gaan we nog een kopje thee drinken, br André komt nog even buurten en vertellen dat we met Jean zullen eten, hijzelf is weg maar is kennelijk ook de kok! Om 19.15 kunnen we aan tafel!  Hert is een eenvoudige doch voedzame maaltijd, door hemzelf opgewarmd en bestaat uit een soepje, brood waar we paté op kunnen doen, koude bietjes met tomaat en rijst met doperwten, yoghurtje met een plak cake en een glaasje wijn! We praten Duits, vind ik wel prettig! Hij komt uit Duitsland. Maar is al sinds 1949 in Frankrijk. We helpen even afruimen maar mogen verder niets doen! We spreken af dat we morgen om half 9 ontbijten, dat geeft hij door aan André want hij en Philippe gaan de eucharistie bij de zusters houden en ontbijten dan bij een mevrouw! We zullen hen dan daarna vermoedelijk nog treffen! We hebben morgen geen haast om weg  te gaan want we kunnen pas om 18.30 terecht bij ons slaapadres! Nou dit was het "praatjepot" weer voor vandaag! Welterusten voor straks en morgen gezond weer op!

Liefs Liesbeth

1. Rob:
    Hoi Elisabeth,

Mochten jullie morgen toevallig overnachten in Savières, doe dan de burgemeester de groeten van me: hij liet me vorig jaar (kosteloos) kamperen op het voetbalveld. Als jullie doorlopen naar Troyes: een prachtige stad die zeker een rustdag verdient.
    Hoe dan ook, ga door zo je gaat: je 'praatjepot' is elke dag een genot!

Rob
  2. Elisabeth:
    15 april 2015
    Hi Rob ja we gaan idd naar saviere en nemen in Troyes een rustdag!! Hoe is het bij jou? Zal zo ff op je blog gaan kijken! Het komt er steeds niet van! Moet nu ook bijna gaan slapen! Grtjs
  3. Elisabeth:
    15 april 2015
    hi Rob we gaan idd naar Savieres en rustdag in Troyes! Hoe is het met jou? Keek ff snel op jouw blog daar komt er alsmaar niet van en zag je bericht over mij te gek! Heb in t een reactie gegeven daarop! Grtjes ik moet naar bed!
  4. Rob:
    Hoi Elisabeth,

Bij mij gaat het prima: leuk werk, ik word een steeds betere timmerman, en mijn ezel komt binnenkort bij ons op het land staan. Maak je niet te druk om mijn blog: nu is jouw pelgrimage het belangrijkste. Veel plezier de komende dagen, en vergeet je fototoestel niet als je Troyes in gaat.

Ultreia,
    Rob
  5. Marianne:
    15 april 2015
    Hé Liesbeth, de eerste volle maand zit erop en jullie zijn al heel erg ver gekomen! Applaus en ga zo voort. xx Marianne
  6. Tineke:
    16 april 2015
    Ha Liesbeth.
    heerlijk om te lezen en zo mee te wandelen. Als het in de loop van de tijd warmer en warmer wordt, is hier een tip. Koop bij de pharmacie zakjes rehydratatie spul. Elke dag een zakje in een fles water en tijdens het lopen nu en dan wat slokjes. Je zult zien dat jullie je dan een stuk minder moe zullen voelen! xx
  7. Tini van maasbommel:
    16 april 2015
    Liesbeth en Aafke,

Goeie reis en hartelijke groeten van Tini v.M.