Dag 27/ 11april van Baye naar Sezanne 21km/ is 18,5km geworden!

11 april 2015 - Sézanne, Frankrijk

De dag begint vroeg, om half 8 zitten we met Jan aan het ontbijt. Verder is er niemand! Er is boter, brood jam en smeerkaas en wat fruit, we nemen in elk  geval wat stukken stokbrood mee, ik heb immers gisteren kaas gekocht en onderweg is er verder niets te koop! We laten ieder 20e achter! Om 8.15 gaan we op pad! We hebben de poncho aan, het is aan het miezeren, dat zijn we niet meer gewoon want de laatste 3 dagen hadden we stralend weer! Ik ben dan ook best wel rood gekleurd! Om 10.45 zoeken we maar een boomstam op, we lopen al die tijd door bos, door de droge dagen niet meer zo erg modderig! We eten een halve kaas/ham croissant, had ik gisteren al gekocht, en een bounty, de plas laten we maar  achter en we  gaan na een kwartier weer door!  Als we in Soizy aux Bois aankomen zien we dat de D951 ook naar Sezanne gaat en dat zijn een aantal km minder dan door het bos en scheelde ook een hoop modder, hoorde we later van Jan!  Bij het kruispunt Broyes en Lachys heeft  die goede Jacobus voor een hok met een bankje gezorgd! Daar eten we ons stokbrood met kaas, halve appel en wat pindas toe! Ik ben blij even te kunnen zitten, mijn spieren van  re been spelen weer erg op, zo ook de rug! Ik denk, wij denken, dat we de komende week toch maar wat kortere afstanden moeten lopen?! Nu zijn we toch ook weer 5dagen aan de wandel ipv 3 en dan rust! Om half 3 lopen we Sezanne binnen en dan is het nog even voor we in het centrum zijn! We gaan eerst naar het Office de Toerisme krijgen daar meteen een tampon en horen dat ons beoogde hotel voor morgen, gesloten is! Dan eerst maar naar het café voor de koffie en een glas champagne omdat dit toch ook eens moet als je in die Champagne bent! Daarna naar de overkant om in de kerk ieder een grote kaars op te steken! Om half 5 zijn we in de Foyer ( van de (zusters) Oblaten.Het blijkt een bejaardenhuis! Maar wat een verschil met gisteravond! Zo licht en vrolijk en aller hartelijkst! Ik mag op een kamer en Aafke is tevreden met een matras op de grond in de "Kapsalon",want Jan heeft onze andere kamer, we horen van hem dat Geanne en Peter niet meer toegelaten zijn gisteravond! Hoe christelijk! Ik ga lekker douchen en mijn wasje doen! En om kwart voor 7 kunnen we met de bewoners aan tafel! Wij zitten met z'n drietjes! Heerlijk soepje, ovenschotel van courgette en balletjes gehakt in tomatensaus! Vanillerijst toe! Nou dat is smikkelen! Morgen kunnen we vermoedelijk niet blijven voor een rustdag dus moeten we nog wat anders bedenken ! Aafke gaat lezen en ik vermaak me hiermee! Ben ik weer helemaal bij, nu de foto's nog! Nu  is het tijd om te slapen!

Goede zondag en liefs Liesbeth

1. Marianne:
    11 april 2015
    Goede zondag en liefs terug!
  2. Truus van Harlingen:
    12 april 2015
    Avontuurlijk zo om steeds opnieuw te ontdekken waar je de nacht zult doorbrengen, elke keer een verrassing!
  3. Kees Poiesz:
    12 april 2015
    Hemeltje nogantoe wat beleven jullie toch veel. En....wat leuk om al die mensen te ontmoete. Ik begin er bijna zin aan te krijgen om deze wandeltocht ook te gaan lopen.
  4. 12 april 2015
    Ah die zusters zijn geweldig. Dat is genieten.
  5. 12 april 2015
    Ah die zusters zijn geweldig. Dat is genieten.
  6. Cor Bout:
    12 april 2015
    al schrijvende en kuierende schieten jullie toch aardig op. Al is het soms wel zoeken op de kaart waar het gehucht ligt waar jullie nu weer zijn. Sezanne is wel te vinden, maar soms....grrr. Zingen jullie wel eens dat liedje '"wij zullen doorgaan"? Lijkt me wel van toepassing.
  7. Elisabeth:
    12 april 2015
    Jeroen klopt het zijn schatten! En jij gaat als een speer! Zien we je niet meer dus! Buen camino dan maar! Grtjs
  8. Erik Hendriks:
    Hoi Liesbeth,

Afgelopen week weinig tijd gehad, maar nu achter elkaar een hele serie verslagen gelezen, ook een beleving: jouw beleving, wisselend van humeur en indrukken; maar bedenk:
    1. we vinden het super knap
    2. jullie gaan het betere weer tegemoet
    3. het landschap onbetaalbaar
    4. S. de C., na al die kilometers haalbaar !!
    5. de ervaringen met anderen en op de overnachtingsplaatsen onvervangbaar !

Rien en Erik.
  9. Jeanne d'arc:
    12 april 2015
    Hoi!! Ja, dit ongetrouwde stel vond het ook al apart dat we niet naar binnen mochten! Maar jullie zijn welkom in onze tent hoor, we zijn nog in sezanne! Groetjes
  10. Tini van maasbommel:
    12 april 2015
    houdt er de moed maar in, fijn, dat je weer wat vrolijker bent en het beste met je been, grtjs,ook voor Aafke, Tini v.M.
  11. Joost Muskens:
    12 april 2015
    Benieuwd waar jullie morgen slapen!
  12. Dannis:
    12 april 2015
    Prachtig adres o te slapen. Je ontdekt nog mooie dingen. Groeten uit Nevers.
  13. Elisabeth:
    Hi Dannis inderdaad geweldig hier! Grtjs