Dag 28/ 12 april Sezanne Rustdag: rondje om de kerk:)

12 april 2015 - Sézanne, Frankrijk

O jee dat was een slechte nacht, zag ik het zomaar 03.00uur worden en maar malen en tobben! Nou ja dat kan en dat mag en zal er ook  wel bijhoren!  Had ik hier beter een nachtdienstje kunnen draaien! Toch om 8.00uur aan het ontbijt samen met Jan die weer en route gaat, vermoedelijk zien we hem niet meer want hij heeft er behoorlijk de sokken  in en wij willen een tandje minder! Dus buen camino Jan! Na het ontbijt lopen wij  een rondje en strijken  dan weer bij Café du Commerce op het plein  neer voor een grande café!

We mogen blijven vandaag de schatten! Het stel dat vandaag komt krijgt dan een andere kamer en wij kunnen blijven waar we zijn! Hoe fijn! Bij terugkomst doe ik nog maar eens een wasje dan kan ik morgen schoon op pad! Het gaat warm worden dus misschien morgen het shirt  met de korte mouwen aan, heb ik het  niet voor niets meegenomen dan(gek he een (te?) zware rugzak! Ik skype nog even fijn met Louise Tijmen Ot en  Pelle en ben blij hen zo te zien en te horen!!

Met de lunch krijgen we gewoon weer een warme maaltijd, hoe kun je nu  zo slanker worden? We zitten gezellig met twee andere dames aan tafel en "de huishond " scharrelt overal tussen door zo' n  grappig beest! We lachen wat af met de dames al is lang niet alles te begrijpen van wat zij zeggen! We krijgen een soepje en daarna een gemengde salade, piepers met kipkluif en witlof, dan stukje kaas met een glaasje wijn! En toe een  overheelijk puntje perenclafoutis! Buikje is weer rond! We gaan elk naar  ons eigen vertrek en ik stort me op de foto's waarvan ik van veel al bijna niet meer het hoe of wat waar weet! Ik merk dat het steeds makkelijker aan het worden is om inderdaad bij de dag te leven en als ik dit blog niet zou maken zou ik niet kunnen vertellen waar ik vorige week ergens was?? Het is en  blijft een bijzonder leven zo, heel basic, lopen eten slapen! Wat een enorme luxe is het ook om dit te mogen en te kunnen! Om het feest nog completer te maken ook  even fijn skypen met Annegien Harm en Imme en  glim ik weer van blijdschap!

Bij het avondeten zitten we met het Nederlands echtpaar uit Sittard aan tafel en wisselen we wat ervaringen uit! We krijgen romige kippensoep, nog eens kipkluif met aardappel en witlof en de pain perdu(de wentelteef!)  laat ik voorbij gaan wel de caramel appelmoes eet ik op! Puhh dat is weer.... ! Aafke heeft inmiddels de komende week al helemaal uitgestippeld om zo te voorkomen dat we geen onderdak hebben en we toch minder kilometers maken! Ik ga zo nog kijken of ik voor de week daarop op internet nog wat onderdak kan vinden! En dan spullen weer bij elkaar zoeken en naar bed! Nog een fijne avond en een goede start van de nieuwe werkweek!

Liefs Liesbeth

1. Antoinette:
    12 april 2015
    Lieve Liesbeth

Wat geweldig hoe je ondanks tegenslag toch steeds weer je blog bijhoudt. Het is bijzonder hoe je ons alles laat meebeleven.
    En vandaag na een beroerd begin ,een geweldig eind!
    En morgen weer op pad; laat het maar komen...
  2. Tini van maasbommel:
    13 april 2015
    goeie reis vandaag, Tini v.M.
  3. Lyda Valentijn:
    13 april 2015
    Beste dames, Ik bewonder jullie doorzettingsvermogen om te blijven gaan en te genieten. En ik geniet op mijn beurt van jullie verhalen. Groetjes, Lyda (speciaal voor Aafke)
  4. Cor Bout:
    13 april 2015
    Jouw toon is toch wel 180 gr gedraaid. Fijn te lezen dat je er weer helemaal voor gaan wil en niet omdat het moet. Zo kennen we je weer. En zo zal je de eindstreep ook halen. We leven met jullie mee.
  5. Kees van reisen:
    13 april 2015
    Mijn reactie komt niet door .. Liesbeth,je weet je pelgrimstocht wel aardig naar eigen smaak in te vullen . Zo is het goed vol te houden .Ik volg je, maar niet lopend.Proost nog maar menig keer in de landstreek van de heerlijke wijnen met vele mooie herinneringen PROOST, Kees
  6. Elisabeth:
    13 april 2015
    Lieve Kees dank je wel! Op Je/jullie gezondheid dan maar!!