Dag 127/ 20 juli van Calzadilla de la Cueza naar Sahagún 23,5 km

20 juli 2015 - Sahagún, Spanje

Gisteravond na het bloggen nog even buiten op terras gezeten en een leuk gesprek met vader Andrew en zoon Matt (16 jaar)uit Birmingham , ze fietsen en hebben het goed met elkaar, nou ja meestal:)
En vanochtend om 5.35 op en om 6 uur aan het ontbijt, 4 euro voor 5 stukjes geroosterd stokbrood met boter en jam, jus uit pak en koffie! Het mag wat kosten.
Om 6.35 lopen we, het is rustig en nog lekker fris. En om 8.15 zijn we in Lédigos, daar is de nieuwe herberg open, 5 dagen geleden begonnen, maar moeten we wel ff wachten voor we koffie kunnen drinken, Adrian, jonge eigenaar of zoon van, moet nog wakker worden. Maar dan ook maar ieder  2 koffie en nog even beetje snoeven tegen Peter uit Arhûs en een Spanjaard , dat wij vanuit NL lopen. We nemen een bocadillo mee voor onderweg. En pas tegen half 10 weer in de benen. Tegen 11u zijn we in Moratinos, al verder dus dan we dachten! Tijd voor pauze dan maar. Op het terras met schoenen en sokken uit en benen op de stoel. Ik drink een glas cola..en eet lekker brood met spek en 2 gebakken eieren, jammie en dat gaat erin als Gods woord in de ouderling . We hebben inmiddels 13,5 km gelopen en denken er nog 8 te moeten dus om 12u toch maar verder. Ik zie trouwens tot mijn grote verrassing dat we ons vergissen in de kilometers tot León, dat valt 31 km mee, er staan 2 routes in die je kunt nemen maar dat hoef je natuurlijk maar 1x te doen! Dus welgemoed verder.
Ik merk ook dat ik nu wat vaker aan thuis denk , ik geniet ook nog hoor, maar soms voelt het ook als " het is goed zo" , ik zie er ook niet tegenop om weer thuis te zijn, als het lukt om de open mind en het vertrouwen vast te houden dat er altijd oplossingen zijn en er altijd iets op je pad komt, dan komt dat wel goed. Maar voorlopig kan ik me nog weinig voorstellen bij de aankomst in Santiago of thuiskomst, dus laten rusten verder..alles heeft zijn tijd!
Inmiddels is het toch alweer flink warm en weinig tot geen schaduw maar we gaan moedig door en om 14.15 komen we bij de Ermita de la Virgen del Puente uit de 12e eeuw.De kapel is dicht maar er is wel een mooie rustplaats en 1 picknicktafel onder de bomen, dus nog een keer de schoenen etc etc.Maar we moeten door dus de sokken nog niet echt droog, maar ja. We komen bij de restanten van de oude poort, dit is tevens het punt dat je halverwege de Camino bent, ja niet voor ons natuurlijk.Vertelde ik al dat we beroemdheden zijn op de Camino? Die snelt ons zelfs vooruit! Niet veel later zien we Sahagún al liggen maar het duurt toch nog een uur voor we er zijn. Vanochtend hadden we een adres van een herberg gekregen en daar lopen we dan maar naar toe. Albergue Viatoris en we krijgen meteen koud water aangeboden en we hebben een kamer voor 4 maar er komt vermoedelijk niemand meer bij! Voor 10Euro kunnen we slapen. Eerst snel de schoenen uit en slippers aan en dan een flinke pul bier. Dan toch maar het verdere bekende ritueel. Dan ga ik vast aan  't blog beginnen en om half 8 maar eens eten. Weer een pelgrimsmenu voor 10Euro, prima gesmaakt. Aaf gaat vast lezen en ik maak mijn huiswerk even af..ga ik zo ook nog lezen.We staan morgen niet vroeg op, beetje uitslapen en dan stadje in voor informatie over de bus, dan hebben we gewoon een busdag ipv rustdag..We weten nog niet tot hoever dan en hoelaat er een bus gaat? U hoort van mij!
Morgen alvast heel veel succes voor de 4 daagse lopers ik weet zeker dat het de gladiolen gaat worden! (Ben blij dat ik dat niet hoef zeg!). En alle ander Nimwegenaeren lekker feesten.
Liefs Liesbeth

1. Hans:
    20 juli 2015
    geweldig om jullie nog steeds te volgen,
    veel succes de laatste 500 km.

Hans
  2. Arla Megens:
    21 juli 2015
    Nou, ik heb zelf 4 keer die vierdaagse gelopen, maar wat jullie aan het doen zijn is daar niet mee te vergelijken.
    Ik doe het jullie net na.
    Geniet van het feit dat jullie al zover gekomen zijn.
  3. Tini van maasbommel:
    21 juli 2015
    als jullie weer thuis zijn, hebben jullie zeker de gladiolen verdiend!!!!! dagdag, liefs, Tini v.M.
  4. Trees isendam:
    22 juli 2015
    je loopt al zoveel!! niet op de zaken vooruit lopen, he.
    en leuk, dat je aan die andere wandelaars denkt, die in onze mooie stad Nimwegen. ik ben soms jaloers op je, maar nu blij, dat ik dit niet hoef te missen. mn omdat zoon en kleindochter meelopen.
    rustig aan meiden en veel plezier!!
  5. Louise:
    22 juli 2015