Dag 126/ 19 juli van Carrión de los Condes naar Calzadilla de la Cueza 18,5 km

19 juli 2015 - Calzadilla de la Cueza, Spanje

Om 5.30 wakker en vast een stukje blog en om 5.45 Aaf gewekt. Wassen, aankleden en wegwezen. Stukje verderop, in een bar, ontbijt en bocadillo mee. Dan de sokken er maar in, het is nog lekker fris en we zijn niet alleen! Om 8.45 is er een rustplaats en tegen 9uur is Aaf er ook. Eitje en een half broodje en maar weer door tegen half 10. We lopen op een oude Romeinse weg, de Via Aquitana, een pad eigenlijk zoals vaker maar deze is 12 km lang! En weinig schaduw. Toch gaat het niet vervelen de Meseta, ik blijf het zó mooi vinden en ik zie toch ook steeds andere kleurnuances en begroeiing. Veel mensen vinden het dodelijk saai en er zijn er die de bus nemen om dit niet te hoeven lopen, ik had het niet willen missen.Tegen half elf is er weer een rustplaats met een servicewagen, ofwel koffie boccadillo, tosti enz. Het blijft bij koffie en lekker even in de schaduw zitten. Dan komt er nog een groepje Spaanse lopers waaronder de mevrouw van de omhelzing van gisteravond. Zij vertelde het ook een emotionele dienst gevonden te hebben, ze had er kippenvel van gekregen. En ze vindt mijn haar zo mooi of leuk? Ze wil het ook niet verven en het net zo hebben als ik, ik begrijp dat haar langere haren haar ook in de weg zitten want 's nachts heeft ze een zuurstofmasker op, we mogen meesnoepen van hun noten en zij van mijn zoute drop. En ik mag een foto van haar maken, ze gaat er echt voor zitten en het was even heel gezellig zo met z'n allen. Dan is het weer tijd om op te stappen. Nog is het niet heet maar.. dat gaat het worden dus doorstappen! Ergens, omstreeks het middaguur, bereiken we dan toch de dageindbestemming en bekijken we eerst 2 Albergues, best aardig maar wel weer stapelbedden en geen 2 persoons kamer, dus toch een stukje door naar het Hostal en een kamer voor 2 voor 20euro pp. Even bijkomen, dan douchen, de was geef ik af en wordt gedaan, ook in de droger en ik krijg geen rekening. Mij hoor je er niet over! Nauwelijks 19.00 uur en op naar beneden, er mag gegeten worden. Voor 10 euro pp de buik wel vol. Nog even lezen en dan... Oh ja, meestal heb ik geen puf om te controleren op fouten dus ik hoop dat jullie mij de fouten willen vergeven en het toch te volgen is.??!!
Liefs Liesbeth

nb: volgens mij zijn we vandaag door de 400km gezakt en dat deed echt geen pijn!!

1. Nicole:
    19 juli 2015
    Het is te volgen en ik doe het met plezier ,veel goede en fijne dagen wens ik jullie⛅️Groeten en veel liefs
  2. Tini van maasbommel:
    19 juli 2015
    door de 400 km. gezakt, en dat zonder pijn:goedzo! je verhalen zijn prima te volgen, hoor; ik lees ze met genoegen. Goeie reis, Tini v.M.
  3. Marianne:
    19 juli 2015
    Geweldig, onder de 400 km, dat wordt de rest huppelen ....
  4. Janke Mourik:
    19 juli 2015
    Voorwaarts pelgrims, het eindpunt is in zicht. Goede reis verder.
    Groeten ook aan Aaf.
  5. Wil Melgert-Felen:
    19 juli 2015
    Als ik volgende week 27-7 thuiskom uit het ziekenhuis zijn jullie er al of bijna.
    Wens jullie alvast ,omdat ik het niet direct meer via jouw blog kan volgen, voor de rest uno bueno Camino
  6. An:
    19 juli 2015
    De verhalen zijn goed te volgen. Ik lees ze met plezier.lieve groetjes voor Aaf.
  7. Thea:
    20 juli 2015
    Ineke leest ook mee... idem een ex pelgrim + zusje genieten volop!
  8. Cor Bout:
    20 juli 2015
    400 km is best nog een stukje, al heb je er 2000 km op zitten. Is toch niet te doen om de 14e terug te zijn. Maar dan zullen wij er wel eentje (nou ja 1?) op nemen en aan jullie denken.