Dag 120/13 juli Burgos rustdag

13 juli 2015 - Burgos, Spanje

Jemig 120 dagen al..
Toen ik vanochtend om half 6 wakker werd wist ik niet waar ik was en dacht hè ben ik er nou nog niet? Ben vannacht ook aan het lopen geweest! Nou dan maar verder met slapen.. Tegen 9uur toch maar eens opgestaan en gereed gemaakt om Burgos in te gaan. Eerst ontbijten ergens. Dat lukt voor 3.95!

Het is bizar om hier rond te lopen en je te realiseren dat je te voet tot hier gekomen bent. Je vertrekt op een dag en dan gewoon alsmaar voetje voor voetje en zo kom je er dus.Het is trouwens een apart leven, dat wel, maar ook al heel vertrouwd en gewoon. Hoe dat straks thuis weer zal zijn daar kan ik me nog geen voorstelling van maken. Pak je de draad dan weer op zoals na een vakantie? Ach het duurt nog even dus ik laat het allemaal ook maar weer los en kijk om me heen en geniet van het Spaanse leven om me heen. Burgos is groot maar een stad hier voelt toch heel anders aan, veel levendiger, nou ja gewoon echt heel anders dan ons koude kikkerlandje.(Hier 31 graden vandaag)Maar ook hier is maandag wasdag oftewel musea gesloten. Dan maar de boodschapjes en langs offica de turismo voor informatie over de bus de stad uit maar die gaat pas om 13.30 dus dat wordt gewoon lopen. Nog maar weer  koffie en terug naar het hotel voor een siësta.Daarna toch nog maar eens de stad in en genieten op een terras aan de ander kant van de Rio, nou ja een glaasje verse jus is hier wel 3.90. Er staat een kunstenaar? achter een ezel en is bezig met een doek..hij doet reuze interessant maar volgens mij is het pure nep en heeft hij een droge kwast en is het een soort van inkleuren maar dan zonder verf, ik heb er wel lol om. Ik zoek me daarna weer suf naar leuke kaarten voor de kleintjes maar daar doen ze hier niet aan dus dan maar toeristenkaarten. Postzegels kopen kost ook enige moeite op het postkantoor maar ik ben wel even van de straat. Overigens is het inmiddels 38 graden dus maar even teruggelopen naar ons hotel en daar met de benen omhoog even lezen. Vooruit toch nog een wasje en lekker douchen  en daarna heerlijk drogen met het grote badlaken, hier een luxe en thuis heel gewoon. Tegen 20.00 u tijd om te eten en hier om de hoek is de Mafia. .en hebben ze lekkere pizza's en wijn ook. Gezellig en veel te vertellen, verhalen uit de oude doos en hoe het hier en nu is. Dan wil Aaf wel terug en ik wil nog even nagenieten van de sfeer. Ik praat nog even met een Duits echtpaar met mooie jonge dochters, is wel leuk hoor als mensen bijna van hun stoel vallen als je het over de kilometers hebt:), Beetje opscheppen dus! Ik weet al aardig de weg en loop echt lekker de avond te genieten, het is toch echt anders dan thuis..heerlijk al die drukte en gezelligheid. Ik weet niet of het goed te zien is op de foto maar er spelen ook nog 2 kleintjes met een ballon, zouden zomaar Ot en Imme kunnen zijn. Als ik in de straat van ons hotel kom roep ik Aafke, geen reactie, ook niet op mn app. Ik wilde een foto maken als ze op het balkon kwam. Nou dan toch nog maar even een glaasje op het terras aan de overkant? Zit ik net en wie komt daar aan.....Aaf, had toch ook nog ff een ommetje gemaakt. Dus samen nog een glaasje en na afloop nog een leuk contact met 2 stellen achter ons.
Het gebouw voor ons daar zou Franco nog op het balkon hebben gestaan en ook in ons hotel geslapen hebben? Waar/niet waar??? Nou in elk geval een leuk verhaal. Zo, het is dringend bedtijd, morgen vroeg dag en de bus de stad uit bleek geen optie, die vertrekt pas om half 3, maar kijken hoever we komen. De rugzak staat klaar.
Liefs Liesbeth