Dag 121/14 juli van Burgos naar Hornillos del Camino 23 km

14 juli 2015 - Hornillos del Camino, Spanje

Vanochtend maar weer om 6u uit de veren en zorgen dat we weg komen. Om 7u lopen we de deur uit richting koffie en verse jus. En een stuk brood van gisteren erbij en om half 8 de Camino op. Net voor we de stad uit lopen gaat mijn buik rommelen en helaas café dicht maar de ernaast liggende Albergue is gelukkig open en haal ik krek de wc. Pfff. En dan begint de Meseta. .De eindeloze korenvelden.
Er zijn veel veldpaden, wat asfalt en aarden paadjes, het voelt in elk geval stoffig en later erggg warm! Om 10u zijn we in Tardajos en treffen daar Carlos uit Tenerife weer,ook  al eerder bij de koffie in Burgos nog. Hij blijft hier want hij heeft last van zijn benen. Wij vinden het nog te vroeg dus gaan door om 11u maar ik neem eerst nog pcm want beenlief heeft er wat moeite mee. En in Rabe de las Calzadas besluiten we ook door te gaan. Het wordt wel steeds warmer. Om 12.15 is er nog een heerlijke koele plek onder de bomen met picknicktafels en een pomp koud water maar daar durven we niet van te drinken. Schoenen en sokken uit en de benen op de bank. Tegen 13uur toch maar verder maar oh wat is het toch warm, 35 graden en geen schaduw. Tegen 14.00uur ligt Hornillas del Camino op ons te wachten! Maar eerst nog een steile- en behoorlijk lange afdaling. Er dansen allemaal kleine vlinders om me heen, dat geeft moed vooral veel witte met zwarte stippen en als ik even sta bij te komen komt er zomaar eentje op mijn hand zitten, oké niet zo heel lang maar toch een heel mooi moment. En nog niet eens onderaan moet ik bijna grienen, mijn grote tenen doen zo'n pijn.. Tja ingegroeide nagels wreken zich soms behoorlijk. En het duurt nog dik 20 minuten voor ik op de bank voor de winkel in Hornillos neer kan ploffen en de schoenen uit kan schoppen. Aaf zit al te puffen. Aan de overkant is de Albergue de Sol a Sol en een man komt vragen of we een bed zoeken...ja graag een kamer voor 2. Joepie er is er nog een en die mogen we voor 30 euro hebben dus 15 pp. Prima kamer, aparte bedden, mooie douche en wc en te gek ook nog handdoeken en lakens. Mijn vraag aan Jacobus en het Universum is weer gehonoreerd en boven verwachting zelfs. Reden genoeg om weer blij en dankbaar te zijn, dan is een uur afzien weer ruimschoots goed gemaakt. Dus douchen en dan even boodschapjes aan de overkant. In de keuken zie ik dat de wasmachine gratis is dus hoppa. Dan de tuin in met een pilsje. Er zijn behoorlijk wat jongeren aanwezig, Zuid Afrika, Schotland,Koreanen en nog zowat. Later toch maar naar boven en bloggen, Aaf doet een dut.en om half 8 gaan we de keuken maar eens in, zo ongeveer iedereen is al geweest, later gaan ze nog vuurtje stoken ach het is ook fris met 31 graden. De was is nu wel een beetje doorgerookt, weer eens wat anders. We hebben een tortilla die de magnetron in kan en tomaten en yoghurt toe. Het is in elk geval maagvullend. Aaf is druk.met de Phone, er is niet genoeg ruimte en ze krijgt hulp van Inge uit Zuid Afrika en een Duitse jongeman. Een extra memory kaart moet het worden dus ff niet appen dan.
Ik ga vast naar boven, het is warm en ik ben moe, morgen op tijd op en kijken hoever het lukt. Voor nu geef ik de pijp aan Maarten.

Liefs Liesbeth

1. Wim Lanphen:
    14 juli 2015
    Ha meisjes, eindelijk wordt het dus echt een beetje echt afzien...:-) daar wordt je heilig van.
    Blijf maar goed klagen over de hitte. Hier is het 17 graden maar ons hoor je niet :-)
    Liesbeth, dikke zoen en doorstappen he
  2. Tineke:
    15 juli 2015
    Ik denk dar het in Hornillos del Camino altijd het is s zomers. Toen ik er juli 2010 was, was het haast te warm om adem te halen. Masr mooi hr, de Meseta... sterkte en geniet ervan. Mocht het uitkomen dan is in ... de la Vega (of zo) albergue la Mochila een aanrader. Ze hebben ook kamers en zijn niet duur. zet m op ladies!
  3. Wil Melgert-Felen:
    15 juli 2015
    When the going gets tough , The toughs keep going !!
    Kom op Jewels of the Waal : taaie rakkers .Zet hem op !!
  4. Truus van Harlingen:
    15 juli 2015
    ken je het spreekwoord "de laatste loodjes............."Vol houden he dames jullie zijn er bijna!
  5. Tini van maasbommel:
    15 juli 2015
    Zodat jullie het volhouden: ik steek nog een kaarsje op!! grtjs, Tini v.M.
  6. Cor Bout:
    15 juli 2015
    Het lijkt haast wel een eindsprint waar jullie mee bezig zijn en datvooral met die temperatuur. Ik heb maar 1 petje, anders zou ik er meer afnemen.