Dag 97/ 20 juni van Sault-de-Navailles naar Orthez 15 km

20 juni 2015 - Orthez, Frankrijk

Half 7 word ik wakker en als ik uit het raam kijk zie ik koeien, wow dat ziet er mooi uit met de ochtendnevel, foto's maken dus. Toch nog even nadutten en om 8u op en aan de slag zodat we om half 9 aan het ontbijt kunnen. Dan de tampon en afrekenen. Nou dat is een dure "mooie lach " geworden, 50 Euro pp wel met 2x repas en wasje. Maar dat is toch wel weer een aanslag op mijn budget, moeten we niet weer doen. Eerst vragen, want nu zijn we volgzaam ieder naar een kamer gegaan die we ook hadden kunnen delen. Zo zie je maar weer! Enfin, Raoul brengt ons weer naar onze startplek en met zoenen en zwaaien nemen we afscheid..We gaan eerst naar de Super U en kopen daar wat te eten voor onderweg . Dan kunnen we lopen. Het is zonnig en warm. Tegen de middag zijn we bij Sallispisse (dat deden we dan ook, hi hi) aten er de rozijnenbolussen, wat tomaatjes en pinda's. Als we het dorp uitgaan staat er een paal met een open bus en pen en papier om wat te schrijven, dat doen we ook, en dan het bos in en er is veel te klimmen. Het was ook zwaar vandaag, ik had ook niet echt goed geslapen maar of dat nou de reden was? Voor Orthez gaan we nog op een stoepje zitten voor banaan en energiereep (lekker Louise!). En dan eerst de toren van Montage bekijken en dan lopen we Orthez echt binnen. Dat is heel leuk binnenkomen en met een flinke afdaling. We lopen door naar het Office de Tourisme en zijn daar om half 3, oei de gite is vol, geen plaats meer voor ons in de herberg maar ze belt naar de Clarissen en daar zijn we welkom. Opgelucht gaan we die kant op maar stoppen toch eerst maar voor koffie, het is muziekweekend en er is net een eerste optreden van 3 jonge meiden. Zangeres, een drumster en één met de electrische gitaar. Leuk hoor. We gaan door en doen eerst wat boodschapjes. En om een uur of vier zijn we er. Een oude zuster laat ons binnen en laat ons onze kamer zien. Ik zie meteen dat het de ziekenboeg moet zijn, 2 bedden met lampen erboven en in de hoek staat een heuse infuusstandaard. En fijn, ook  een wastafel, en nog fijner er liggen lakens klaar, en de badkamer en wc zijn een deur verder en handdoeken ook nog! Verder door een lange gang naar de huiskamer met tafel en stoelen en de keuken met alles erop en eraan. Zelfs thee en oploskoffie en beter...ook jam en brood. Dit alles voor 8 euro pp. We besluiten eerst maar de andere boodschappen te doen. Zin in warm eten hebben we niet dus dat wordt brood met sla, tomaat, ei en augurken, paté en kaas. Dan lopen we nog even wat rond  en dan besluit Aaf dat ze nog een jurkje moet hebben en een hemdje voor eronder, ze slaagt daar goed in, ik zie niets van mijn gading,  jammer maar wel goedkoop. Dan op het terras nog een roseetje en luisteren naar een zangeres die a capella zingt en een joch van 4? die talent blijkt te hebben als drummer, zo leuk! Dan terug en lekker douchen en wasje doen We smikkelen van wat we gekocht hebben met een glas rosé erbij. Daarna bel ik voor de Refuge voor morgen en begin in mijn beste Frans, blijkt de man dit niet te spreken, wel Engels, oké doe ik de riedel nog eens zo. Uiteindelijk blijkt het een Duitser te zijn en gaan we in Duits verder, mooi morgen hebben we onderdak.En aangezien er geen wifi is, lekker lezen op bed. Om half 11 dooft het licht.

Liefs Liesbeth

1. Rieks:
    21 juni 2015
    Wat een bikkel ben je toch Liesje!! Leuk hoor, je verhalen, ga zo door en zet hem op! Oh ja, nog bedankt voor je felicitatie en die beschouw ik dan tegelijk voor de geboorte van mijn prachtige kleindochter Saar van inmiddels 6 weken oud!!!!
  2. Tini van maasbommel:
    22 juni 2015
    Ik zie op mijn landkaart dat jullie bijna(?!) in Spanje zijn; nog even de Pyraneeën over; het lijkt de Tour de France wel!! maar jullie doen het toch maar; groetjes en goeie reis, Tini v.M.