Dag 23 / 7 april van Cormontreuil naar Germaine 16,5 km

7 april 2015 - Germaine, Frankrijk

Om 7.15 uit de veren en verder inpakken en voor we naar beneden gaan komt s.Jeannine nog koeken brengen en Marie F amandelen! Dan gaan we ontbijten en wat klaarmaken, ook voor onderweg.Dan is het tijd om te betalen en de tampon halen! We betalen 76e voor ons verblijf en nemen afscheid, en daarna ook van onze vriendinnen, maar zij willen nog een stukje meelopen!  De schatten! Maar het afscheid komt onverbiddelijk en is hartroerend, we zeggen oprecht au revoir! Dan is het ook nog even moeilijk om de juiste route te vinden maar het lukt dan toch en we lopen dan uiteindelijk tussen de wijngaarden! Al snel gaat de fleece uit, het is zonnig en warm! Het lopen valt me ook wat tegen, ik dacht na zoveel rust kwiek en monter vooruit te komen! Nou, mooi niet dus! Bovendien snijdt de rugzak ook nog eens in mijn schouders, hoe kan dat nou weer?? Er komen veel oude herinneringen boven aan vroegere vakanties dat is mooi maar ik word er ook wel weemoedig van. We komen in Rilly la Montagne en vinden een Tabac/Bar! Wow eindelijk weer lekkere koffie! We eten er meteen ons broodje bij! Heerlijk even zonder rugzak! En nog een koffie en dan moeten we weer! Om 13.00uur stappen we weer op. En dan al snel bergopwaarts en kom ik weer een stukje adem tekort. En dan ook weer het bos in met blubber hier en daar, maar dat is niets bij wat we al gehad hebben! En als we op het op het verharde pad komen dan loop ik bijna als een kievit en voel geen pijntjes ook! Ik voel me helemaal blij en licht worden hier in het mooie bos met nu boeiende bosanemonen en mooie bomen. Uiteindelijk komen we om ongeveer 16.00uur aan in Germaine bij onze gite.De eigenaren zijn er niet maar hebben de deur open gelaten en stoelen buiten gezet dus kunnen we lekker even in de zon zitten. Daarna begin ik vast aan mijn blog en maakt Aafke  het bed in orde. Om 19.00uur wordt ons avondeten gebracht! Heerlijke pompoensoep en daarna ehh ja dat vinden we alletwee niet zo lekker, paella, dus na een paar happen is het wel goed! Gelukkig is er nog stokbrood en kaas en een creme de vanille dus   buikje is al met al toch rond! Daarbij is er ook nog eens fles wijn! We drinken nog koffie en ik maak mijn blog af! En één komt zelfs 6x! Daardoor haal ik ook nog eens dag 19 eraf en het lukt niet om die terug te zetten. Ik ben trouwens een hele tijd
bezig geweest. met het overtypen omdat ik de boel niet geplakt kreeg! Het licht doofde pas na een 24.00uur. Morgen verder want inmiddels zijn we ook al een dag verder en was het voor mij een off day en dan tot slot ook geen wifi op tablet en zit ik op de telefoon te pielen!

Morgen beter hoop ik!

Liefs Liesbeth

1. Cor Bout:
    8 april 2015
    L.
    Het kan niet altijd meezitten. Jullie gaan het mooie en droge weer tegemoet. Ook voor jullie houden we de weersvoorspellingen i de gaten en dan speciaal NO Frankrijk, want daar zitten jullie nog zo ongeveer. Huppel vrolijk verder en denk maar zo: van tegenslagen worden de sterken sterker en de zwakkeren zwakker. Dus wordt het beter voor jullie, toch?
  2. Lidwien en onno:
    9 april 2015
    Lieve Liesbeth,
    we hebben nog niet eerder gereageerd, maar we volgen jullie al met bewondering vanaf het begin.
    Goed dat jullie al zo'n eind zijn gekomen.
    Moedig voorwaarts met nog ongetwijfeld prachtige belevenissen voor je.
    Liefs van ons
    Lidwien en Onno.
  3. Riek Brocatus:
    9 april 2015
    Zeer veel bewondering voor jullie doorzettingsvermogen! En ja, na rustdagen is het altijd weer lastig opstarten. Wat een moed Liesbeth om telkens weer mails te typen en te sturen, wel leuk voor de ontvangers. Het geklooi met apparaten herken ik wel; soms wil ik reageren, maar dan is opeens alles weg. Erg vaak zal ik dus niet een reactie (kunnen) geven.
    Succes en groet Aafke van mij.

Riek
  4. Arla Megens:
    23 april 2015
    Lieve Aaf en Liesbeth mag ik aub mijn eigen Amber meenemen.
    Amber is een meisje in mijn straat dat ik erg graag had willen redden toen er nog niets aan de hand was met mijn reis verslag naar jullie Compostella erbij