Dag 137/ 30 juli van La Faba naar Fonfria. .. De mist in...

30 juli 2015 - Fonfría, Spanje

Bijtijds uit de veren, het regent al sinds een uur of 5 en als we thee gaan drinken met een koek die Aaf nog had, er is geen echt ontbijt, zien we dat de hele boel dicht zit. En we zijn nog helemaal niet uitgerust. ..Een Italiaanse moeder is er samen met dochter, we hebben hen al eerder ontmoet en moeder heeft blaren en pijn en zij horen dat wij de rugzakken meegeven..
En even later vertellen ze dat ze zelf ook meegaan met de taxi. We overleggen, regen, mist, moe, gladheid etc...het lijkt ons dus veeeeel beter om de rugzakken niet alleen te laten reizen. We willen weliswaar heel graag het moois onderweg meemaken en zien maar er valt niets/weinig te zien. Dus gaan we mee en laten ons in Fonfria afzetten. In de Albergue Reboleira hebben we een knusse kamer. Het lijkt wel een berghut, eigen sanitair en in no time liggen we in bed en slapen. Ik een uur, Aaf kan dat beter en doet in de middag nog een tukje. Maar ik lig lekker op bed te lezen en dan rust je ook. Ik onderga nog een massage, meer sport dan relaxen maar ik hoop dat het mijn been goed zal doen Daarna is het eten in de aan de overkant gelegen annexe met veel andere pelgrims. Ik praat vooral met Stewart uit de buurt van Oxford, een militair die 11 mnd terug zijjn vriendin verloor en daarna zijn grootmoeder. Hij lijkt een beetje een branieschopper maar dat is schijn blijkt. Terug naar de kamer en morgen toch weer verder met de rugzak.
Het is een behoorlijke afdaling nog en het weer zal er niet veel beter op worden. We hebben het bord met 152 km gemist, letterlijk en figuurlijk. We beginnen dus aan de laatste loodjes. Niet te geloven. En ik blijf, ondanks alles nog steeds genieten maar ik verlang ook wel erg naar mijn geliefden.
Liefs Liesbeth

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Peter en Gerda:
    30 juli 2015
    Niet de moed verliezen na wat jullie al allemaal gepresteerd hebben. Gr. Peter.
  2. Peter en Gerda:
    30 juli 2015
    Heel jammer dat jullie O Cebreiro gemist hebben, was de moeite waard geweest!
  3. Arlette:
    30 juli 2015
    Ongelooflijk wat gaan jullie snel! Blijf genieten van het moment
  4. Marianne:
    30 juli 2015
    Fonfria dat ligt een heel stuk uit de richting op mijn google maps een heel stuk zuidelijker. Ik kan geen ander Fonfría vinden. Maar jij zult de goede kant wel uitgaan. Je gaat toch wel lopend Santíago in he?
  5. Elisabeth:
    30 juli 2015
    @Nanne ik denk met vleugels..en ja we hebben wat gemist Peter, we reden dus door O Cebreiro en zagen alleen maar regen en mist. Veel ander moois hebben we wel gezien en onze lijven hadden dit kennelijk nu nodig..Het gaat zoals het gaat en het is goed.
  6. Peter Visscher:
    31 juli 2015
    Afstand weegt minder zwaar na zo'n lange tijd weg van huis en zwervend door het leven. Ik begrijp goed dat jullie stukken met de taxi doen. Wij hebben het geluk gehad dat niet te hoeven, maar met jullie leeftijd zeker weten. Petje af, en lekker blijven genieten hé.

Groeten Peter
  7. Arla Megens:
    31 juli 2015
    Het blijft ongelooflijk wat jullie al hebben gedaan en gelopen.
    De laatste loodjes wegen het zwaarst.
  8. Tini van maasbommel:
    31 juli 2015
    Het schiet al lekker op, maar ik steek toch maar weer een kaarsje aan! liefs, Tini v.M.
  9. Kees Poiesz:
    31 juli 2015
    Nog 152 km en de laatste loodjes wegen vaak het zwaarst. Maar.....als je al zoveel km hebt gelopen dan loop je er met gemak en met een glimlach heen. Ik heb heel heel veel respect voor jullie.
    Chapeau!!
  10. Antoinette:
    31 juli 2015
    Geweldig wat jullie gepresenteerd hebben samen, wat een reis.
    En nu nog even doorzetten naar jullie einddoel . Zet hem op!
  11. A.van der Lende:
    31 juli 2015
    Houdt moed (met een eindletter D!)! Vanaf Maastricht moet (met een kleine letter) héél weinig!