Dag 111/4 juli van Villamayor de Monjardin naar Los Arcos 13 km

4 juli 2015 - Los Arcos, Spanje

De hitte is niet erg bevorderlijk voor mijn nachtrust dus een kort nachtje als je om 6 uur weer eruit moet. Maar het gaat minimaal 35 graden worden dus is er weinig keuze.
Na het ontbijt  op naar de startplek en Rient loopt weer een stukkie mee op. Het is 8uur en nog  redelijk koel dat is fijn. We lopen niet alleen maar dat had ik ook niet verwacht. Om een uur of 9 vinden we een geïmproviseerde bank in de schaduw en tijd voor een broodje en banaan en Rient keert om en wij gaan door. De omgeving is prachtig, het gaat over brede paden met een heuvelachtig landschap met korenvelden,wijngaarden en bossen.  Later ook een enkele olijfboomgaard. De druiven zijn al een stuk groter sinds Frankrijk! Er is weer een busje met koffie en zitplaatsen en we zitten met Anita uit Canada, 51 jaar en man en zussen vinden dat ze niet goed bij haar hoofd is om dit te gaan doen, maar zegt ze, " het was tijd om iets voor zichzelf te gaan doen". Leuk mens. En maar weer door.. bij de laatste wijngaard was een boer bezig en hij spreekt mij aan dus stop ik. Waar mijn rugzak is, vraagt hij  en hij zegt iets over de druiven en hij loopt verder de wijngaard in en ik loop mee want ik versta en begrijp het niet. Hij plukt een tros en weer een heel verhaal. Dan nog weer over de rugzak en ik probeer hem duidelijk te maken dat die morgen weer op gaat en dan wil hij mijn schoudertas op mijn rug zien of zoiets en zit eraan te morrelen, ik denk dat ik maar weg moet..het voelt niet goed dus ik zeg adios en hij geeft een zoen op mijn wang en geeft aan dat hij er van mij een op zijn mond wil. Dus heeeeel snel wegwezen en zorgen dat ik weer aansluiting kan vinden bij medepelgrims. Pfff ,even later, ik loop weer in de rij, komt hij met zijn tractor voorbij en paar minuutjes later weer terug en groet hij met een zwaai..ja doei...Enfin je houdt er een verhaal aan over.
Om 11.45 is daar het bord van Los Arcos en wacht Rient ons op het terras bij de kerk op en drinken we eerst koffie. Dan de kerk bezichtigen? De Santa Maria met zijn barokke hoogaltaar. Tjonge, de hoeveelheid goud en beelden doet bijna pijn aan je ogen. We kunnen zelf een tampon op onze credential zetten. Dan nog even boodschapjes, ik moet toch ook een bijdrage aan de maaltijd leveren, en weer terug naar de camping. Even zitten en dan douchen, wassen en afwas doen en zitten. Intussen ligt Aaf op bed en Rient doet aan siësta op de stoel. Gezellig hè vakantieman.''.Hi hi. Dan ga ik maar lekker lezen.
Daarna nog wat aanvullende boodschapjes op de camping en is het tijd voor een glaasje. Rient gaat daarna aan de slag met het eten, spaghetti met een prutje.Lekker hoor. En voor de koffie komt er eerst een buitje en wat onweer en lijkt het af te koelen maar niets is minder waar.Maar weer zien wat de nacht brengt. Morgen met de caravan weer door en zo eerst nog bekijken hoe dan verder, maandag gaat Rient door met vakantie vieren en wij de rugzak weer op en slapen in de Albergue. .ik weet nu al dat ik niet in een slaapschuur wil als ik dat kan vermijden.
Morgen verder, misschien iets minder warm? Jullie mogen de warmte wel houden hoor!

Liefs Liesbeth

1. Gea van de Wiel:
    5 juli 2015
    Ha ha die Rient. Siësta houden in een stoel. Dat heeft hij niet van een vreemde. Onze pa deed heel veel siësta's in zijn stoel.
  2. Tini van maasbommel:
    9 juli 2015
    jaja, mannen, de spaanse zijn niet anders, jij was zo'n beetje loslopend wild, Liesbeth...... goeie reis verder Tini v.M.