Dag38/ 22 april van Foret Chenu naar Eaux Puiseaux 6km !!!!:)

22 april 2015 - Eaux-Puiseaux, Frankrijk

Om 8uur aan het ontbijt maar daarvoor al toegezongen door Aafke en cadeautje gekregen en ze versierde me met bloemen! Zie foto:) Ontbijt sober en geen felicitaties van madame of pelgrims! Je kunt niet alles hebben. Maar daarna skypen met Annegien en  Imme!!! Met de feesthoedjes op, toeters en slingers en natuurlijk zingen!! Zo leuk en lief, dankjewel lieve dochter!! Mijn dag kan met dit alles al niet meer stuk!

Tegen half 10 vertrekken we, het is al warm maar door het bos lopen is nu lekker koel en we kunnen ook de waterpoelen goed ontwijken! Om 11.15 komen we bij het hotel aan! Zo, het feest kan beginnen.

We kunnen de kamer nog niet op dus gaan we op het terras zitten en drinken koffie Ik trakteer op de lunch, een groot bord met groentetjes en 3 kleine tournedos heel lekker, glaasje wijn en koffie toe! We gaan ons daarna op de kamer installeren en lekker douchen en even liggen! Om ongeveer 15.00uur is Gerrit er dan ook! Heel leuk en fijn om hem te zien! We drinken maar weer eens wat op het terras en daarna een wandeling door het uitgestorven dorp, ook op het kerkhof, met graven uit 1800en zoveel, is het een dooie boel!  Bij terugkomst gaat Aaf lezen en Gerrit en ik proberen de kaart van het blog kloppend te krijgen, nog niet helemaal gelukt maar op een rustig? moment zal ik het zelf verder proberen! Dan nog fijn even skypen met Louis, Tijmen Ot en Pelle, op vakantie nog in Tenerife! En later met Helga en Cor!!

Om half 8kunnen we aan tafel, we dachten uit te kunnen zoeken maar er is een vast menu. We mopperden een beetje, ook op de prijzen van de wijn! Flessen van 2200euro!! Maar uiteindelijk vinden we een fles Sauvignon Loire van 20euro en die is gewoon lekker! Zo ook het menu! Een salade met zalmsnippers, d'agneau confit en aardbeien toe! We hebben gesmikkeld! Ook de tweede fles wijn smaakte trouwens prima! Het was een erg gezellige avond zo! En om elf uur gaan we tevree naar onze kamers  alwaar geen wifi meer is? En dus slapen ipv blij bloggen!

Ontzettend bedankt Gerrit voor deze onvergetelijk verjaardag en ook dank aan allen voor de leuke en lieve reacties op blog, Fb, app en SMS! Dit is natuurlijk wel een bijzondere en memorabele verjaardag zo!

Liefs Liesbeth

1. Diny en William:
    25 april 2015
    Lieve Liesbeth, natuurlijk proficiat! Dat God jou mag bewaren in de palm van Zijn hand. Klinkt zwaar, maar op een pelgrimsweg is dat wat je nodig hebt en hopelijk ook ervaren mag. Ook voor Aafke natuurlijk.
    Jullie komen in de buurt van Vezelay: hen een Bonne route daarheen en een goed verblijf op deze bijzondere plek.
    Liefs Diny en William
  2. An:
    25 april 2015
    Lieve Aafke, Ook nog een feestje tijdens jullie pelgrimstocht feliciteer Liesbeth van mij ook al is zij mij onbekend. Nu op naar Vezelay en daar wacht Rient. Goede en zonnige tocht.
    Dikke kus van An
  3. Peter en Gerda:
    25 april 2015
    liesbeth alsnog proficiat en nog vele jaren in goede gezondheid toegewenst. peter.
  4. Wil Melgert-Felen:
    25 april 2015
    Hallo,niet meer jarige Jet !Die salade met een glas chablis ,daar teken ik voor. Witte bourgognes heerlijk. Bij dat lam een fles Fleury : Of een engeltje je....... Gewoon kopen bij zo'n stoffig plattelandskruideniertje. Wil je zelf lam worden : doe het dan met een stevige bourgogne. Kunnen jullie de volgende dag verder ,zonder spijkers door het hoofd. Komen die bananen jullie onderhand niet de neus uit ?Ik hoop dat er nog veel vreugde en blijdschap op jullie pad wacht.
  5. Janke Mourik:
    25 april 2015
    Nog gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele mooie, zonnige dagen gewenst op jullie tocht naar Santiago. Doe Aafke de hartelijke groeten en Rient ook.
  6. Hettie:
    25 april 2015
    Hoi Liesbeth, we kennen elkaar niet, maar als nog van harte gefeliciteerd, ik hoop dat je nog veel bloemen tegen komt op je weg.
    Ik wil je ook nog bedanken voor je dagelijks verhaal, want zo kan ik Aafke mooi volgen. Geef haar mijn lieve groeten!
  7. Meino:
    25 april 2015
    Van harte en nog vele stappen in je leven met en of zonder rugzak!vele goede looprekje gewenst en doe Aafke een tut van ons uit Zeddam.Vader is in aantocht. Aaf weet wel wie dat is.
  8. 25 april 2015
    Gefeliciteerd! Een flesje van 2200e moet toch een keer kunnen dames. Kom op het is feest.

Groetjes
    Jeroen
  9. Maria:
    26 april 2015
    Gefeliciteerd nogmaals, ik was te vroeg. Dacht dat je de 22e jarig was.
    Groetjes Maria
  10. Elisabeth:
    Klopt Maria is ook de 22e!! Grtjs
  11. Emelie:
    26 april 2015
    Superverjaardag heb jij gehad.
    Natuurlijk ook van mij nog heel veel dikke knuffels en voor onderweg mooie dagen voor jullie samen.
    Ik heb bewondering voor jullie doorzettingsvermogen.