Dag116/ 9 juli van Santo Domingo de la Calzada naar Viloria de Rioja 15km

9 juli 2015 - Viloria de Rioja, Spanje

Goed geslapen en om 6.15 op en na het ochtendritueel naar restaurant van gisteravond voor ontbijt. Koffie, jus en croissantje en een bocadillo mee voor onderweg.
Gisteravond hadden we de kerk met de kippen nog willen bekijken maar dicht en nu ook maar ik hoorde dat je er ook voor moet betalen dus was ik uit principe al niet naar binnen gegaan. Om 7.15 aan het lopen. Het is droog en lekker fris zelfs een uurtje het vest aan. Ik loop nog een stukje op met een vrouw uit de Elzas maar ze woont in Texas. Ah ik zie de eerste zonnebloemen, die moeten op de foto en zij loopt door. Om 8.45 in Grañón en tijd voor koffie en hier ook een broodje omelet. En ik koop 2flesjes water. Daan en Jeanet uit Heerlen komen ook nog even koffie drinken maar gaan snel door. Wij ook om 9.30 maar eerst even de flappentap. En bovenaan staat Peter uit Duitsland, ontmoet in Albergue in Najera en gisteren bood hij me aan om de rugzak in de auto mee te nemen, elke 3 dagen zet hij zijn auto verder en fietst dan terug en heen maar loopt ook stukken op met fiets.Erg aardige man. Nu loopt hij ook een stuk mee en gaat dan verder en lopen we Rioja uit en komen we in Castilla y León. We zullen hem vast nog wel tegenkomen. In Redecilla del Camino drinken we nog een verse jus en is de mondharmonica spelende Japanner er ook en is blij ons te zien en wil onze namen weten die we opschrijven voor hem en hij toont zijn paspoort met zijn naam Shige! Na 11.00 gaan we weer door. Inmiddels is de zon aan het doorkomen. In Castildelgado de kerk nog even bekeken en dan komen we door Viloria de Rioja en ik wil in de herberg daar wel even wat drinken en broodje opeten. Het is een heerlijke ruimte om te zitten, het is rustiek en straalt ook rust uit en spontaan komt het besluit om.te blijven, 15 km is ook wel goed, alhoewel been en voet het nog wel aan zouden kunnen. Paolo Coelho blijkt de peetoom van de Albergue te zijn. Boven is een grote ruimte met stapelbedden en 2 aparte ruimtes met 2 stapelbedden met een gordijn. Dus daar krijgen we er een van. Het is 5euro per bed en diner en ontbijt zijn donatief.
Douchen en wasje, tutten en dan komen er nog een paar andere pelgrims, Carlos uit Tenerife, Mette uit Denemarken, Bernard uit Zwitserland en Moniek uit Muiderberg. Ik zit nog wat buiten en kijk wat rond en lees. Dan nog een mooi gesprek met Moniek en om 19.00 is het etenstijd. Dat doen we met elkaar en is lekker en gezellig en daarna volgen de gesprekken en discussies over de Camino, geloof, leven , natuur en toekomst. Mooi. Maar tegen 22.00 uur gaat het bedtijd worden.Morgen weer een dag ...

Liefs Liesbeth

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Arlette:
    9 juli 2015
    Wat zijn jullie goed bezig! Met plezier lees ik je verhalen Liesbeth, ook de stukken met de inzichten en ontmoetingen met synchroniciteit. Zo bijzonder! Veel mooie dagen van ont-moeten wens ik jullie. <3
  2. Marianne:
    10 juli 2015
    Het begint nu echt op te schieten he! Je toon wordt ook steeds lichter, fijn om te merken. Wens je lichte laatste loodjes xx Nanne
  3. Tini van maasbommel:
    10 juli 2015
    leuk, al die ontmoetingen, al die nationaliteiten, loopze, grtjs, Tini v.M.