Dag109/2 juli van Cizur Menor naar Obanos 16,5km

2 juli 2015 - Obanos, Spanje

Hieperdepiephoera kleinzoon Pelle is 1 jaar en Ommi is er niet...Maar denkt wel aan hem als ik om 6 uur op sta! En om half 8 is de sleurhut weer gereed en vertrekken we. Rient zet ons af in Cizur Menor en om een uur of 9 lopen we op de Camino. De benen moeten het ritme nog vinden maar zonder rugzak is wel weer fijn en het is veel minder warm dan het geweest is, zelfs vaak bewolking. Niks erg! Tegen half elf in Zariquiegui en ga ik eerst de kerk in en kan ik zowaar een kaarsje opsteken, in elk geval voor een lang en gelukkig leven voor Pelle en voor allemaal dan toch ook maar. De koffie smaakt heerlijk op het terrasje bij de buren en daarna omhoog naar de Alto de Perdon waar ik eindelijk met eigen ogen de beeldengroep van een pelgrimskaravaan kan zien, opgericht in 1996 door de Navarrese vrienden van de St.Jacobsroute. De route omlaag is zeer steil en steenachtig en tegen 13uur zijn we in Uterga waar we heerlijke linzensoep eten.
Er zit een Amerikaans stel met een Duitse mevrouw en de OMG's zijn niet van de lucht als ze horen dat we in NL gestart zijn en moeten we met credentials op de foto. Nog even schone sokken en op voor de laatste ronde. Rient komt ons zelfs een stukje tegemoet gelopen en om 15.15 kunnen we instappen en rijden we naar de camping in /bij Azos in de buurt van waar Rient vanochtend een prima plekje gevonden heeft en kunnen we bijkomen met een pilsje. Dan douchen en wassen en natuurlijk moet ik dan nog even zingen voor Pelle en kan ik nog even skypen en zie ik Pelle allemaal kushandjes geven . Oh dan wil ik eigenlijk morgen naar huis om al mijn lieverds weer te zien en te knuffen...
Nog even doorlopen dan!! We eten in het restaurant, ik trakteer, Pelle is toch jarig! Terug bij ons plekje dus nog bloggen en inmiddels is het frisjes hier en dachten we een goede plek te hebben en zijn nu hier tegenover de jongeren begonnen met de BBQ en we willen zo gaan slapen want morgen weer vroeg wakker. U hoort nog van mij!

Liefs Liesbeth

1. Wil Melgert-Felen:
    3 juli 2015
    De OMG 's zijn terecht ;voor dat wat jullie tot nu toe gepresteerd hebben.
  2. Marianne:
    3 juli 2015
    Nog van harte met Pelle, ommi!
  3. Cisca:
    3 juli 2015
    Jullie zijn geweldige volhouders! Een voorbeeld voor iedereen die aan een avontuur wil beginnen. Hartelijke groetjes aan Aafke en Rient! Nicht Cisca vanuit Boston, USA
  4. Giesbeer:
    3 juli 2015
    gefeliciteerd met Pelle!!!! Kan hij nu al kushandjes geven de kleine charmeur! Keep on walking ladies!!!
  5. Thea:
    4 juli 2015
    Met onze hittegolf nu heb ik heeeel veeeel bewondering voor jullie tocht!!!! Thea.
  6. Tini van maasbommel:
    9 juli 2015
    Ja, soms zit het mee en soms zit het tegen(BBQ); ik ben net terug van Terschelling, was het ook warm, maar toch fijn!! gtjs, Tini v.M.