Dag 3 Angleur-Esneux officieel 16 km

18 maart 2015 - Esneux, België

Na een koude nacht, slaapzak toch niet vriesvast, een ontbijt met ei en spek en uitgezwaaid door George en dan gaan we weer op pad om 9.15! Oei die rugzak is toch wel zwaar dus meteen de stokken! We besluiten de Ravel te nemen en niet de officiële route, die is zwaarder en mooier, nou dan maar minder mooi! Voor we er zijn vraagt een jonge vader met kind of we niet iets willen eten en drinken met hem en om een ander  te vertellen maar daar zien we maar van af! Vandaag ook weer zonnig maar wel frisse wind ,omstreeks half 1 tijd voor de lunch op een bankje!

In Tilff, op terras met koffie, probeert Aafke te bellen voor slaapgelegenheid, geen gehoor! Dan maar vertrouwen op Jacobus! Uiteindelijk lopen we toch ook weer langs de Ourthe en is het genieten! Ik merk wel dat dit laatste nog niet erg goed lukt, teveel bezig nog met lopen en pijntjes, maar ze zijn er wel de kleine geluksmomentjes dat je dit doen mag en kan! We worden ook regelmatig aangesproken of we de Chemin naar Compostella lopen en hebben dan even leuk contact!  Esneux blijkt toch weer verder dan gedacht! Bij de eerste huizen komen we langs een gite maar dat lijkt ons duur en tegen het bijbehorende mooie huis zeg ik dan ook sorry maar vandaag niet! Als we eindelijk bij de brug in Esneux aankomen en een dame vragen of zij iets weet krijgen we te horen dat er gewoon niets is hier! Dan duiken we de Brasserie maar in en hopen dat men daar iets weet! Daar komt Jacobus met 4 engelen, dwz 4 jonge mannen, die gaan bellen voor ons en het lukt!!! Een 5e engel komt ons zelfs halen! En ze woont ook nog eens in het mooie "sorry" huis van eerder!  Een mooi huis inderdaad,een mooi mens deze reddende engel! Zij kookt heerlijk bio eten voor ons en haar zonen en we tafelen lang na met mooie gesprekken! We slapen op de Zen slaapkamer voor haar vrienden!

Liefs, Liesbeth

1. Diny en William:
    20 maart 2015
    Altijd fijn om pelgrims saint jacques te zien ontmoeten.
    Op weg naar saint jacques met saint jacques. Hoe mooi kan t zijn.
    Een gezegende tocht verder. Groet, william (en diny).
  2. Rob:
    20 maart 2015
    Wat krijg ik ontzettend veel zin om mijn rugzak weer in te pakken en op pad te gaan...
    Op dag drie al 5 engelen ontmoet; laat dat een voorbode zijn voor de rest van de trip!
  3. Tineke:
    21 maart 2015