Dag 99/ 22 juni van Sauveterre. naar Ostabat en verder...

22 juni 2015 - Saint-Jean-le-Vieux, Frankrijk

Lekker geslapen en om half 7 wakker, alle tijd voor bloggen. Dus blog van gisteren
afgemaakt. Tijd voor eenvoudig ontbijt, tampon en afrekenen. Het is donativo maar ze gaan uit van minimaal 25 euro pp. Dat betalen we dan ook en doen ook nog wat in het Nepal potje voor Yves die daar een half jaar gaat helpen ivm de aardbeving die geweest is. We nemen afscheid van Lombo, Peter is boodschappen doen, jammer niet kunnen bedanken dus. We gaan eerst de kerk bekijken en steken alletwee een kaarsje op. Zoals beloofd! Daarna naar het Office de Tourisme, @/#*&%*^+=$ dicht en pas om 14.00 uur open. We hebben besloten om de bus te nemen want we willen heel graag dinsdag in SJPdP aankomen dan zijn we 100 dagen onderweg! . Dus dan eerst maar koffie drinken op het terras aan de overkant. Het inmiddels bijna 11u dus hebben we de tijd! Ach en daar komt Peter en hij komt erbij zitten. Hij drinkt bier met citroen, gaan we ook proberen en ja smaakt prima.En we praten nog wat over zijn ervaringen, hij is wel een tobber. Daarna lopen we naar de bushalte maar daar word je niet wijzer van, dan naar de naastgelegen bakker. Mevrouw is niet erg toeschietelijk. We nemen een warm pizzabrood. En ik koop nog een bol vijgenbrood. Naast de kerk is een muurtje en daar eten we ons brood op en dan maar wachten tot het 14.00uur is en hopen dat er nog een bus gaat. Het is wel een mooi plekje waar we zitten zo naast de kerk met uitzicht op de Oleron en op de achtergrond de Pyreneeën. Dus wachten en van het uitzicht genieten.
Maar dan hebben we kennelijk buiten Jacobus gerekend want tegen half 1 gaat de telefoon bij Aafke. Hennie aan de lijn ze zijn in de buurt van Ostabat...Ohh nou dan komen ze toch onze kant op! Wow binnen een half uur zijn ze er, Wim en Hennie, terug uit Portugal en ze willen nog een week naar de Mediterranee. Wat is dit nou weer leuk! Eerst op het terras een biertje met citroen en dan richting Ostabat, joepie oh en voor we het weten het dorp alweer uit. Tja dan maar door naar St Jean le Vieux toch? Ehh, ja ehhh, graag. Inwendig juichen we zonder ons te schamen. En dan wordt unaniem besloten om op de camping te gaan staan. Wij gaan voor de vorm eerst nog een stukje lopen en Wim komt ons dan weer ophalen. De caravan staat al en wij kunnen voor 34 euro een mobiel home huren! We gaan er een feest van maken! Eerst even een glaasje witte wijn en ik betaal de overachting voor hen en Aaf gaat met Wim boodschappen doen die zij voor haar rekening neemt. Ondertussen ga ik douchen en wasje doen en ga weer naar Hennie en bij terugkomst gaat Aaf douchen en begint vast aan de maaltijd en ik ga helpen. En ik word weer geholpen door een man die ziet dat de BBQ aangemaakt moet worden. Hij heeft karton, zoekt takken en houtskool erop en de fik erin. Mooi. Ik dek de tafel en het feestje kan beginnen. Lekkere kippenpootjes en merques worstjes, salade met tonijn, het vijgenbrood en witte wijn en witte wijn en...Wat hebben we het gezellig met elkaar. En wat is het leven van een pelgrim soms toch zwaar zeg. Enfin, uiteindelijk is het ook bedtijd al weet ik niet meer hoelaat dat was....hik