Dag 93/ 16 juni van Gailleres naar Mont de Marsan 17km

16 juni 2015 - Mont-de-Marsan, Frankrijk

Word je wakker en realiseer je je dat je al 3 maanden onderweg bent..
Enfin redelijk geslapen en om 9uur aan het ontbijt. De misselijkheid lijkt geweken. Zelfs een gebakken eitje gaat erin. Madame Martine, achternaam weet ik niet meer, is ontzettend aardig en behulpzaam. Ze vertelt wat over haar leven, ze is vroedvrouw geweest. Bij het betalen trekt ze 15 euro voor mij af, ik heb immers geen repas gehad, dat is dus nu voor mij 20euro. We nemen met zoenen afscheid en ze zwaait ons bij het hek uit . De poncho's zijn aan maar kunnen ook al snel weer uit. Het lopen gaat redelijk maar het lijkt of de benen niet echt meewillen. In Bougue is de Bar/Tabac open. Tijd voor de koffie en lunch.Dan nog thee en toch nog niet helemaal lekker, dus voor mij geen sandwich maar wel een croissantje en een pain au chocolat. Bij vertrek gaat de poncho weer aan en ook weer uit.. als je maar ff wacht! Dan gaat het verder over de Voie Verte, regelrecht naar Mont de Marsan. Maar voor we daar zijn krijgen we toch nog een flinke bui en kan de poncho weer aan. Tegen half 5 zijn we bij de Refuge, het oude badhuis, alles bezet maar even wachten en dan komt de hospitalier en maakt een kamer voor ons open met ieder een bed en ook een deken. Als je laat binnen bent heb je soms zomaar geluk! Douchen en wasje en dan eerst naar de schoenmaker, hak van Aaf haar schoen is helemaal afgesleten maar dat duurt een week voor ie klaar is, pelgrims hebben hier geen voorrang. Dan maar op naar het restaurant la Casa alwaar een pelgrims menu is voor 12,50 ,een salade, een biefstuk met frites en mousse au chocolat toe (ik kan weer gewoon eten!) met een fles wijn. Maar die betalen we apart. En ja drinken gaat me ook weer goed af. Naast ons zitten 4 heren, 3 Fransen en Cor uit Alkmaar. Ze slapen ook in de Refuge.Bij terugkomst nog even lezen en dan oogjes toe. Het is 22.00 uur!

Liefs Liesbeth

Van reisblog naar fotoboek