Dag 91/ 14 Juni Roquefort

14 juni 2015 - Roquefort, Frankrijk

Al vroeg wakker door het geritsel en gestommel van de 3 vertrekkers, maar val ook weer in slaap om na een uur wakker te worden van Cecälie die ook weer gaat, zij fietst. Wanda houdt haar gezelschap. Het hoesten van haar viel vannacht nogal mee dus goed dat ze niet vertrokken is. Na ontbijt douchen en als ik dan toch zo veel haren kwijt ben dan ook de benen nog maar en ook nog een wasje draaien.Lekker alles schoon en toch wat frisser dan op de hand. En wat ontzettend lief en fijn dat ik gebruik mag maken van de telefoon van Wanda. En ik kan weer eens lekker Duits kleppen. Gaat me aanzienlijk beter af dan Frans, dat gaat ook al wel beter hoor.
Inmiddels is het 18 juni en ga ik nu vrolijk? verder bij waar ik gebleven was...
Eind van de middag hebben we alledrie wel trek in een glaasje er staan 2flessen van ons in de koelkast, maar we willen buiten op een terrasje zitten dus gaan we erop uit. We zitten net aan de wijn als er 2 andere pelgrims aankomen. Ik zie al meteen dat de ene Alexandra is de andere is Therese uit Zeewolde, Mathieu had in Bergarac zijn antwoorden gevonden en is gestopt. Maar Alexandra gaat gewoon alleen verder. Dit is weer een leuk terugzien. Dus drinken we met elkaar nog een glaasje en dan realiseer ik me opeens dat Françoise natuurlijk op ons wacht en gaan we op "huus" an! Met Wanda help ik met koken en we smikkelen en praten en lachen en drinken, zo beroerd is het pelgrimsleven nog niet. Françoise zingt op mijn verzoek nog eens het caminolied. En daarna gaat zij huiswaarts.
De rest van de avond wordt doorgebracht met gesprekken met deze en gene en ik schrijf de kaarten voor de 3 kleine lieverdjes. Dan nog wat lezen en om 23.00uur dooft het licht, morgen weer aan de bak, ik denk dat de rust mijn been/heup goed gedaan heeft.

Liefs Liesbeth