Dag 90/ 13 Juni Roquefort

13 juni 2015 - Roquefort, Frankrijk

Bij het op staan valt de pijn gelukkg toch erg mee. Maar ik wil toch kijken of de rust goed doet. Na het ontbijt vertrekken we dus naar Roquefort (niet van de kaas) en drinken daar eerst koffie en nemen dan afscheid. Lieve Corrie en Cees dankjulliewel, het was heel erg fijn zo en gezellig en lekker. Helemaal te gek en ik verwacht jullie in Nijmegen bij mij aan tafel. Fijne vakantie verder! !
De Refuge is vlakbij en heeft 4stapelbedden er zijn nog 2onderbedden vrij voor ons! De gastvrouw Francoise is een oudere, zeer aardige dame.Er  is een grote keuken,2 douches, 1wc, een wasmachine en een droger. Het ziet er prima uit en het is donativo. Er zijn 2 andere vrouwen. Cecälie uit Trier en Wanda uit Erdingen bij München, van origine een Roemeense die 20jaar  in Duitsland woont nu. Zij blijkt al een  paar dagen ziek te zijn en wil naar een hotel omdat ze zo hoest. Ik zeg dat ze moet blijven, onzin om weg te gaan. De één hoest, de andere snurkt etc. Cecälie en Aafke vallen me bij en ze is overtuigd. Ik heb genoeg Paracetamol en geef haar een paar strips, ze neemt er een paar in en gaat onder de wol. Later voelt ze zich al een stuk beter. We gaan nog even naar de markt, ze zijn aan het ruimen, maar fruit brood en wijn( krijgen we zelfs goedkoper) lukt nog. Dan nog even voor de kaas naar de winkel.

Er is geen wifi dus kan ik naar de kapper. O jee, nou voorlopig hoef ik niet meer, het is korter dan kort en ik voel me een geplukte kip. Niet te veel in de spiegel kijken dan. Er komt nog een landgenoot, Klaas, en een Frans echtpaar, ze trekken gedrieen op. Als Francoise terugkomt helpen we haar bij het koken. We krijgen een Kir als apero en dan soep en pasta met confit de canard, heerlijk. Wijn en dan nog kersen toe. Het was lekker en gezellig met elkaar zo. Mijn heup houdt zicht rustig.. Om 22.00 dooft het licht. Morgen nog een rustdag en dan maar hopen dat het maandag weer lukt.

Liefs Liesbeth

1. Thea:
    15 juni 2015
    Liesbeth haast je niet!.
    Je was bijna langs het dorp van Jos Mineur gelopen. Links onder Nevers, Ygrande en dan nog 4 km hiervan.
    Hart. Groeten, Thea.
  2. Gea van de Wiel:
    15 juni 2015
    Gisteren (zondag) was m'n grote broer Rient bij ons, want we vierden Fred zijn verjaardag. Mijn dochters Esther en Tessa vonden het ook leuk om hem weer eens te zien, Esther en Rient hebben heerlijk gekletst over vroeger als ze ging logeren bij Rient en Aafke en natuurlijk haar neefjes Jaap en Bram. Wel gek dat Aafke we niet was.
    Hoop dat je heup het niet op z'n heupen krijgt nog effe fan komt Rient jullie kant weer op. Groetjes.
  3. Mariska Bos:
    17 juni 2015
    Moed houden hoor! Jullie zijn al zo ver gekomen.