Dag 83/ 6 juni van Port Ste Foy et Ponchapt naar Pellegrue 21km

6 juni 2015 - Pellegrue, Frankrijk

Om 6 uur al wakker maar om 7uur eruit en klaarmaken voor ontbijt en vertrek. Dat laatste is toch pas om half negen, Paul gaat later en ruimt op. Ohh er is markt dus dat moet eerst even. Kaas en brood vinden er maar ook mijn nachthemdje uit grootmoeders tijd voor 5euro. Aaf wil nog voor een zonnebril kijken maar ze blijft voorlopig die van mij maar gebruiken. Pas tegen half 10 en route. De Chemin daar beginnen we mee maar daarna wordt het toch de D 672 langs de wijngaarden, was het gisteren de Bergerac nu is het de Bordeaux. Het is toch wel bijzonder dat je zo door de seizoenen gaat. We begonnen enthousiast met de bosanemonen etc, daarna de nog kale wijnstokken in de Champagne en in Bourgogne kregen ze voorzichtig een enkel blaadje, de bomen werden steeds groener. Het koolzaad ging bloeien er kwamen bloembollen uit en nog meer bloeiende bomen en struiken, steeds meer bloemen en nu in de wijngaarden zijn, aan de stokken vol met blad, ook de trossen met druiven, oké iene mini zijn ze nog maar toch. Verwondering en blijheid om dit zo mee te maken.
Verder onderweg blijkt het enige restaurant weer eens dicht maar bij een benzine station kunnen we op het stoepje in de schaduw koffie drinken met pain au chocolat en een rozijnenbroodje voor Aaf. Op 8 km voor Pellegrue is er een parking en staat er een Franse camper, het echtpaar is vol bewondering en als ze vragen of er nog wensen zijn zeg ik een koffie misschien en ja hoor we krijgen een bakkie!! De laatste kilometers zijn weer afzien, de warmte en asfalt zijn niet echt bevorderlijk. Maar om half 4 kan ik mijn foto maken en om 4uur zitten we achter de pils. En aan de overkant blijkt de Refuge te zijn. Na 5 minuten staat opeens Rob voor mijn neus, wat een verrassing! Rob volgde ik vorig jaar op zijn blog en we hebben contact gehouden, hij woont nu in de Dordogne en hij zou proberen om me te treffen en omdat ik geen wifi had dacht ik dat het niet meer ging lukken. Nou echt leuk! En even later staat Paul er ook. Zij hadden elkaar onderweg al ontmoet. Zij slapen op de ene kamer, wij op de andere. Het restaurant is dicht vanavond, we kopen er wel wijn om mee te nemen, en er komt een grillwagen, daar kopen we kip en geweldige vette en slappe frites. Maar met de wijn erbij komt het wel weer goed. Meloen toe en iedereen blij. Het is gezellig en er is veel gesprekstof. Ik skype ook nog even met Helga en Cor en maak een blog om 23.00 wordt het stil en dooft het licht. Dat wil zeggen. ..binnen, maar buiten dus niet.

Liefs Liesbeth

1. Tineke:
    10 juni 2015
    Heerlijk om dit te lezen! Vijf jaar geleden was ik rond deze tijd nog net aan de Franse kant van de Pyreneen en op 14 juni was ik op de Col de Somport. Kan me die mooie natuur en die verwondering en blijdschap om dat van zo dichtbij mee te maken en te zien groeien nog heel goed herinneren! Jullie doen het heel kranig, hoor dames!
    Blijf genieten xx
  2. Marianne:
    10 juni 2015
    Mooie afstanden lopen jullie de laatste tijd. Mooi in kilometers, in contacten en mooi om te zien. It keeps the spirit alive. xx Nanne