Dag 82/ 5 juni van La Gratade naar Port Ste Foy et Ponchapt 23km

5 juni 2015 - Port-Sainte-Foy-et-Ponchapt, Frankrijk

Om half 7 op en ontbijten met Paul,hij blijft tot na 9uur dan gaat mevrouw voor hem en ons de volgende slaapplekken vast reserveren, dat is wel fijn. Wij vertrekken om 8uur en lopen al snel het bos in, dachten we...Enfin dat heeft ons 20min gekost
Toch het beter op de schelp letten, hoe die staat! Dus geen bospad maar asfalt. De  teen drukt maar het duurt lang voor we een zitplaats vinden. Jacobus bedenkt een soort van grote pijpleiding, nou zit best goed en zo kan ik mijn teen voorzien van compeed en dat scheelt een stuk. We eten maar meteen de kleffe zoete witte boterham. Nou ja beter iets dan niets.Voor Monfaucon ontmoeten we Paul weer bij de kerk die we ook bekijken kunnen. Hij blijft nog even en wij gaan vast op weg, een half uur later staat hij bij een zijweg....miracle? Nee, hij is gebracht door de burgemeester himself, die zag hem bij de kerk zitten en had zelfs een repas aangeboden maar Paul vertelde dat hij een afspraak met 2 dames had bij de D 20 en ja dan bracht hij hem wel. We lopen met elkaar verder en dan wijst een Fransman ons een andere weg die korter zou zijn. Enfin ik vond het warm, lang en zwaar en dan ook nog pijn. Dus zuchten en wat tranen omdat ik bang was dat ik het niet zou redden.We hoopten op een open restaurant nog voor koffie maar dan moesten we 2km verder en ook weer 2 terug. Mooi niet. Paul gaat dan zelf weer in zijn eigen tempo door en wij stoppen nog eens bij een wijngaard waar een grote pijnboom staat. We komen weer meer wijngaarden tegen, Bergerac wijn. We eten een appel en even de schoenen en sokken uit. Toch even bijgetankt zo. We zien trouwens hier en daar ook de Dordogne stromen. Voor Ste Foy is er nog een bankje en nemen we de laatste slok warm water! Om half 4 bij "het bord" en dan nog een flink stuk maar dan komen we joepie bij een Bar/Tabac. En wat smaken die 2 glazen bier goed!! Dan is het nog een kwartiertje naar ons adres bij Charlie! Om 16.45 zijn we binnen. Paul begon zich al zorgen te maken. Hij maakt koffie voor ons en dan douchen en wasje. En heerlijk even in de prachtige tuin genieten van vogelzang. Om helemaal rustig en stil van te worden. Na 19.00 uur kunnen we eten. Salade, sla paté cornichons radijs gezond hè, gebakken piepers met cordon bleu, kaasje en pudding ( nee delen jullie maar) Dit alles overgoten met een litertje wijn. De uitdrukking van Paul "is the Pope a catholic" vliegt over en weer over tafel. Dan de tampon en betalen 32,50 all in en ik lees nog even buiten, er is geen wifi ... dan toch ook maar het bed in. We hebben een grote kamer met zn drieën trouwens. Om 22.00 dooft het licht.

Liefs Liesbeth

1. Tini van maasbommel:
    8 juni 2015
    het gaat steeds beter.... 23 km. in één keer..... houwen zo!! liefs, Tini v.M.
  2. Pauline Berkhout-van Buuren:
    8 juni 2015
    de kilometers, de wandeling, het begint nu echt te "wegen", zo lees ik je verhaal. Het is af en toe echt taai nu, met je voet en de tegenvallers onderweg. Courage, ik denk ook aan jou/jullie, voetje voor voetje. Liefs uit H.
  3. Truus van Harlingen:
    Knap hoor ik zou het niet kunnen Houd vol Truus
  4. Giesbeer:
    8 juni 2015
    Zo gaat ie goed zo gaat ie beter, alweer een kilometer van je schoenen afgesleten etcetera. Lekker doorlopen meisjes!!!!
  5. Jolanda:
    9 juni 2015
    Gaat de goede kant op, en het eindpunt haal je met deze instelling vast en zeker. Je hebt wel voor grotere hobbels in je leven gestaan. Top hoor!