Dag 78/ 1 juni Perigueux rustdag

1 juni 2015 - Périgueux, Frankrijk

Kun je uitslapen ben je nog vroeg wakker, nou ja als je ligt rust je ook denk ik dan maar weer. Tjemig en dan is het ook al 1 juni! Al met al toch pas om half 10 ontbijten, er is brood en jam, koffie zet ik zelf. Afwasje doen en verder lekker aanrommelen.
Tegen 12.30 toch maar richting centrum, kaarten posten en door naar de bakker voor een sandwich, dus half stokbrood, met ham en kaas die we al lopend half verorberen. Bij de kathedraal Saint Front gaat de rest de tas in in en wij betreden de kathedraal. Wat is hij mooi en bijzonder de hoge koepels met kroonluchters en het houtwerk en ja het is gewoon een totale andere kathedraal dan we gewend zijn. Ik steek bij Maria ook een kaarsje op voor deez en gene. Buiten kom ik opeens Stephan tegen, hij heeft een Chambre d'hote hier en blijft nog een dag extra, hij heeft nog 2weken en gaat vlg jaar de tocht afmaken. Daarna doen we boodschappen voor ons avondeten bij de pharmacie Voltaren gel voor mijn been/heup, proberen of dat misschien de oplossing is? Bij terugkomst is Joelle er, de hospitaliere en betalen we nog eens 15euro voor de komende nacht. Ze kijkt nog met ons naar een mogelijkheid om morgen een stukje trein te nemen maar er is geen tussenstop. We vragen ook nog even na op het station, is hier vlakbij, maar er gaan ook geen bussen dus hoe overbruggen we morgen bijna 27 km. En dan krijg ik een reactie van Wobien dat is leuk dankjewel! !Dus morgen eerst kijken of dat lukt dat scheelt toch net die paar km of anders toch nog eens de D weg. Ik skype nog even met zus en zwager en dan komt Joelle gedag zeggen, er komt geen andere pelgrim meer dus gaat ze naar huis en krijg ik de nodige instructies.Overigens is vanmiddag wel Paul uit Australië aangekomen ik geloof dat hij 79 is. Hij kon vandaag meerijden met Michelle en Robert uit Sorges en morgen neemt hij de trein, zo hoopt hij het tot Santiago vol te houden, lopen en rijden, prima toch. Nou wij gaan aan de slag en smikkelen daarna van de zalm, aardappelgratin en broccoli met een flesje wijn of course. Dan moet er nog van alles met appen etc. Morgen een beetje bijtijds vertrekken want het zou warm worden en dat blijft dan zo de hele week. Kunnen we vast aan de Meseta wennen misschien? Nog even lezen en dan oogjes dicht en snaveltje toe. Waar ken ik dit toch van? Hi hi.

Liefs Liesbeth

1. Aafke en Rient:
    1 juni 2015
    Het moet niet gekker worden, 27 km !!
    Doe toch rustig, het is Aafke's trouwdag
  2. Wil Melgert-Felen:
    2 juni 2015
    Als het zo warm wordt ; is 10/15 km al een hele prestatie.
    Mijn oma zei altijd : "Niets forceren ,Lena ! "
    Ik ben er nooit achter gekomen wie Lena was .
    Maar het lijkt mij ook een goed adagium voor jullie.
  3. Ruud en Coby van Dam:
    Hallo Liesbeth en Aafke,
    01 juni en wat een prestatie. Wat knap Liesbeth, dat jij ondanks alle pijn nog steeds de moed hebt om te lopen. Jij bent echt een kanjer.
    Is het niet verstandig om in een grotere stad een keer een foto van jouw heup te laten maken? Dat geeft zekerheid of het de heup zelf, of eventueel de spieren zijn. De foto moet bij voorkeur staand genomen worden omdat dan, de stand van de heup bij staan, goed in kaart wordt gebracht.(mijn orthopeed in Rijnstate heeft dat ooit gezegd en het wordt eigenlijk nooit zo gedaan). Het ziekenhuis zou de foto's door kunnen sturen naar jouw huisarts of orthopeed. Als jij zoveel pijn hebt, belast jij andere delen van het been ook waarbij ook daar slijtage ontstaat. Jij bent een "taaie"' maar gezondheid gaat wel voor.
    Het ziekenhuis zou adviezen en adequate medicatie kunnen geven.
    Als de route nog maar 100 km zou zijn dan is het geen probleem, maar jullie zitten op/net over de helft en ik neem aan dat jij toch graag lopend in Nederland aan zou willen komen. Ik maak mij zorgen om jou.
    Heel veel sterkte meiden. Hartelijke groeten.
  4. Tineke:
    2 juni 2015
    Geweldig zoals jullie doorgaan . Ik volg je verslagen met veel genoegen
    Ik denk wel dat het verstandig is om langzaamaan vroeger te vertrekken
    Als jullie straks in Spanje zijn, wil je eigenlijk na 1 uur s middags niet meer in de zon zijn. Beste is dan vroeg beginnen en vroeg stoppen! Zet m op dames xx
  5. Janke Mourik:
    2 juni 2015
    Al een heel eind op weg, moedig. Lukt het lopen bij langere afstand niet meer zo goed, doe dan als Paul uit Australië. Combinatie lopen, treinen, bussen, liften, extra rustdagen. Beter dan teveel pijn.
    We vinden het erg fijn om jullie route te kunnen volgen. Af en toe nemen we de kaart van Frankrijk erbij.
    Heel veel succes verder. En Aaf gefeliciteerd met haar zoveel jarig huwelijk.
    Nico en Janke
  6. Liesbeth van Beemen:
    2 juni 2015
    Ik lees in de reacties veel goede en wijze raad. Neem ze ter harte dan valt er genoeg te genieten.
  7. Jan:
    2 juni 2015
    Niks moet, ben zuinig op je lijf. Adviezen genoeg.......misschien meer of langer rust of idd net als de australier.
  8. Joke Paes-Does:
    2 juni 2015
    Hallo Liesbeth en Aafke. Kreeg jullie blog door van greet derksen. Ben jullie blog nu terug aan het lezen. Fantastisch dat jullie dit doen. Zelf heb ik wat langeafstandpaden gelopen met mijn zus en dus ook het Pieterpad. Geniet van jullie verhalen. Hartelijke groeten van Guus en Joke Paes