DAG 76/ 30 mei van Thiviers naar Sorges 19 km

30 mei 2015 - Sorges, Frankrijk

Ik was alweer vroeg wakker maar uiteindelijk om 7.45 uit de veren. Om half 9 zaten we aan het ontbijt samen met Stephan uit Wallonie. Een Hollands ontbijt met kaas en ham(wel met zunigheid hi hi gehalveerd dus ).
Maar evengoed lekker hoor. We hadden het met Jeannine over de route en Perigueux en dat ik nog steeds naar de pedicure moest en laat zij nou voor vertrek naar Frankrijk pedicure geweest zijn en zij wilde wel even kijken al had ze niet alle apparatuur! Nou dat was dus echt Jacobus weer. Na afloop voelt het meteen een stuk beter. Ik blij, toch weer een pijntje minder. We vertrekken en komen langs een terrasje en horen "Aafke" roepen? Dat zijn de broers Evert en Klaas uit Hasselt/Overijssel, haar naam was hen bijgebleven uit een gouden boek eerder op de route. We praten ff bij, ik wist al van hun tocht, ik had al eerder voor vertrek wel eens op hun blog gelezen. Voor we de stad uitlopen komen we langs de markt en kopen we een doosje aardbeien en snoepen er vast een paar, jammie! En dan eindelijk de stad uit en dan is het al 10.00 uur geweest. We hadden besloten langs de N 21 te lopen om kilometers te sparen en dus ons lijf. Ik zie al snel een schroefje langs de weg liggen...ha toch een schroefje los dus? Neeee laten we het maar op prettig gestoord houden. Maar wat kilometers verder denk ik ook, waar ben mee bezig is dit het nou? Geen grootse gedachten of ideeën nee lopen, de ene voet voor de andere en pijn lijden. Tja ik wilde onderweg zijn nou dat ben ik. Maar dit kan niet de bedoeling zijn ik word stapel van alle herrie en voorbij scheurende auto's. Heb niet eens tijd en ruimte om gedachten toe te laten. Dit wil ik echt niet meer. Een D weg is tot daar en toe of de bus maar hier wil ik nooit meer lopen. Ik wil zodra het kan, van deze weg af en gelukkig wil Aaf dit ook. Tegen 13uur uur is er een zijweg en een vangrail om op te zitten en bos om te plassen. Even later komt Aaf ook en eten we ons oude brood van St Pierre en het ei van Flavignac maar ook de aardbeien van Thiviers. En dan is het nog maar een stief kwartiertje tot we van de weg af kunnen en vinden we al snel een Hotel/ Restaurant in Negrondes. Koffie en....ijs toe! En daarna over de Chemin, tjonge wat een verademing, ik hoor weer vogels fluiten en soms zelfs een krekel. Wat een rust. Dit is weer genieten en blij zijn. Om half 5 zijn we in Sorges en bekijken eerst de mooi gerestaureerde kerk. In de Refuge zijn ook Stephan, Evert en Klaas. Een van ons zou boven in stapelbed moeten, eventueel wil Klaas zijn gewone bed afstaan maar Aaf wil ook wel met de matras op de grond en is het probleem opgelost. De broers halen een blik bier en een fles wijn voor ons. Die we uiteraard betalen. Eerst lekker douchen en wasje en dan buiten met Evert en Klaas ons biertje drinken, ervaringen uitwisselen en van gedachten wisselen. Zij zijn open minded en niet strak in de leer al zijn ze afkomstig uit de buurt van Staphorst. Zo kan het dus ook, ik vond het bijzonder. Om 19.00uur gingen we aan tafel.met onze hospitaliers Michelle en Robert, afkomstig uit Montpellier. Ze hebben heerlijk voor ons gekookt. Een salade taboule? Een soort pot au feu, piepers met karbonade, kaas en chocolade taartje toe en daarbij de fles wijn van Evert en Klaas en die van ons. De hospitaliers praten met Stephan en wij zijn druk met zn vieren. Heel gezellig allemaal. Na de afwas zit ik met Evert buiten nog even na te bomen met een slokje bier maar dan is het bedtijd. En het is nog niet eens 10 uur. Dat is toch gauw 3uur eerder dan ik gewend was! Enfin morgen weer een lange dag denk ik dan maar.

Liefs Liesbeth

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marianne:
    1 juni 2015
    Goed gezelschap is het halve werk!