Dag 72/26 mei Limoges rustdag!

26 mei 2015 - Limoges, Frankrijk

Luxe hoor nog een rustdag maar ook wel nodig eerlijk gezegd! Ik probeer uit te slapen maar ik ben gewoon om 7uur wakker en lig wat te doezelen en loop in gedachten door mijn huis, ehh hoe zag dat er ook weer eens uit? Nou ja zo'n 1000 km weg is best ver weg ehh wat zeg je.. gelopen ook nog? Die is gek!
Nee hoor niet gek ik voel me wel bevoorrecht dat ik dit mag en kan doen het is pure luxe!
En dan ook nog eens ontbijten met ...Nou "gestolen waar" gedijt prima hoor! Dank U Jacobus!
Na nog een uur of wat lezen wordt het tijd om de stad te bekijken. Eerst langs de apotheek om "het fysiek" te ondersteunen. Dan Office de Tourisme voor een stadsplattegrond en vragen naar busverbinding want naar Flavignac is 28km en dat is echt teveel, volgens boekje is er niet eerder een slaapadres dus proberen we eerst een stuk met de bus te gaan. Nu eerst tijd voor een kop koffie, het is 12.00 uur en we worden een beetje scheef aangekeken, het is immers tijd voor een middag repas. Na de koffie bekijken we de St.Pierre kerk en ik voel er niks bij, ja een kerk maar ik heb er wel genoeg gezien het voelt verzadigd en ik heb ook geen behoefte om een kaars op te steken. Ik wacht buiten op Aafke en dan zoeken we een eetgelegenheid op. Daarna struinen we nog wat door de stad en gaan we wat kledingzaken binnen. Oeps nou ja, ik zal het maar opbiechten, meaculpa...het is gelukt, de rugzak heeft morgen meer gewicht dat is zeker! Die van Aafke ook hoor! En dan moeten we toch echt de kathedraal St.Etienne nog bekijken en daar raakt het me opeens toch weer en wil ik ook een kaars opsteken, stil zijn en even een traantje laten. Als we de kerk verlaten, er zit een man op de hoek, moet ik opeens zeggen "jammer dat we nu toch niet ook een tampon hebben", de man kijkt op en zegt "ach pelgrims ik zie het aan jullie sandalen " op zn Frans natuurlijk en hij neemt ons mee achter naar de sacristie en we krijgen onze tampon! Daarna is het tijd voor de boodschapjes want er moet vanavond nog gegeten worden ook. En bij ons inmiddels al bekende Bar /Tabac trakteer ik op een pilsje, vooruit 2 dan! Vrolijk lopen we daarna richting hotel, eest de witte wijn in de koelkast en dan de andere aankopen uitpakken en inpakken, eten voorbereiden. Allemaal gelukt! Aaf leest, Ik blog maar ga zo ook nog even lezen en dan licht uit en oogjes toe. Heb wel veel zin om te gaan maar ook een klein beetje huiverig voor mijn been/heup..niets forceren denk ik dan maar! Het gaat zoals het gaat en zolang als het gaat maar nu eerst slapen!

Liefs Liesbeth

1. Truus van Harlingen:
    26 mei 2015
    zieT er goed uit...................!!!! Die pilsjes bedoel ik!!
  2. A.van der Lende:
    27 mei 2015
    Wim en Hennie meldden dat zij jullie ontmoet hadden. Zou het aanroepen van Jacobus toch gewerkt hebben omdat jullie kort daarvoor de laatste boterham en croissant verorbert hadden? "Pot voor mijnheer....báleefd" zouden zij in Amsterdam zeggen.Ondergetekende volgt jullie met groot respect! Kiek.