Dag 70/ 24 mei van Saint Leonard de Noblat naar Limoges 22,5 km

24 mei 2015 - Limoges, Frankrijk

1e Pinksterdag en we moeten/mogen gewoon weer vroeg uit de veren en ontbijten met de niet opgegeten croissant etc van eergisteren en ik heb nog een boterham met boter die ik deel met Aaf en er kan jam op die hier staat. We zien nu ook een wasmachine en droger! Ohh hadden we maar  beter gekeken dan waren we vandaag hier gebleven. We knuffelen Alexandra en Mathieu nog eens extra, we zien elkaar vast nog wel ergens. Toch maar en route, eerst langs de bakker die open is, ik heb niets meer, Aafke heeft nog een stuk brood van gisteren met de kaas/ham. Ik ga ervan uit dat er nog wel een restaurant oid komt dus denk aan 2 croissants wel genoeg te hebben en omdat het Pinksteren is koop ik ook nog 2 kleine ehh ja cakejes voor ons bij de koffie dan!
Na een km of 3 zijn we Noblat uit en daar gaat linksaf de Chemin en rechtdoor de D weg die wel wat drukker was. Wat nu, dan ff vragen, even verder was een soort hal waar een braderie was met verkoop van porselein, wat lastig meenemen dus maar laten staan. Volgens mevrouw was de Chemin korter en niet moeilijk tja dan dat maar. Nou ik kreeg het er behoorlijk, zelfs onbehoorlijk van op de heupen. Het begon al met een flinke klim en daarna bleef het veel op en af gaan. En het was warm ook. Ik werd er in elk geval niet echt vrolijk van. En de pijn werd lastiger te relativeren. Tegen half 12 gestopt om even te kunnen zitten, de rugzak ook af, een croissantje eten en een extra paracetamol ingenomen. Uiteindelijk kwamen we in Alois uit bij de D979 en was het nog 15km naar Limoges! Ik had moeite om niet heel hard te janken van vermoeidheid, pijn en frustratie. Enfin we hadden dus flink om gelopen? Ergens toch iets gemist maar waar? Aaf loopt nog even linksaf richting een vlag, een restaurant misschien? Nee, dan maar op een randje van een hek mijn laatste croissant, Aaf haar brood en dan maar zien waar het schip strand. Ik neem me voor om de blik maar op oneindig te houden en in elk geval de 8 km tot Feytiat te halen en dan verder zien. Toch Jacobus maar eens aanroepen weer ook. Bij Aureil is een bushalte nou wie weet!! We staan er net gaat de telefoon bij Aafke! Onze redding blijkt nabij!! Het is de schoonzus van Aaf en ze staan vlakbij omdat ze dachten dat wij daar langs zouden komen en ons wilde verrassen! Ja, dan moet je niet verkeerd lopen! Joepie Wim en Hennie zijn er zo en we worden ingeladen!!!! Ze rijden ons eerst naar het hotel maar het is pas half 2 en om 3uur is de receptie pas open. Wat willen we dan..Ja leuk graag mee naar de camping daar staat hun caravan. We mogen in de luie stoelen, ik krijg nog een stokbrood met kaas en we krijgen heerlijke koffie! En dan koude witte wijn, wat kan een mens zich nog meer wensen? Het is reuze gezellig en Aaf kan even fijn bijpraten en Wim bekijkt mijn tablet. Die is echt dood, contactpunten zijn naar binnen gedrukt en hebben vermoedelijk kortsluiting veroorzaakt denkt hij. Tja daar hoef ik dan in Limoges ook niet meer na te laten kijken en zij nemen hem mee, dat scheelt weer gewicht. Om een uur of half zes wordt het tijd om op te stappen, nee we hoeven niet te lopen met de auto is het 14 minuten! Zij gaan morgen richting Portugal, ook een goed vooruitzicht! We nemen bij het hotel afscheid, wat was dit een fijne verrassing dankjewel nog eens Wim en Hennie.
Dan moeten we nog binnen zien te komen want er is niemand meer, ik heb wel codes gekregen. Enfin met enige hulp lukt het uiteindelijk toch! Eerst even bijkomen van alle emotie, commotie etc. Acht dagen lopen met onze mankementjes is misschien toch teveel voor ons? Dan onder een heerlijke douche en richting centre ville. Een aardige mevrouw loopt met ons mee om de weg te wijzen. Maar waar we heen willen is dicht en we dachten lekker friet te kunnen eten daar. Maar dan wijzen 2 jongelui ons een friterie waar we aan een tafel zowaar frites met sla en kebab eten en lekker dat dit is! En kost ons 5euro pp.We vonden de weg naar ons hotel weer, doen daar onze was nog en lezen nog want wifi werkt niet. Om 23.00 uur dooft het licht.

Liefs Liesbeth

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Erik Hendriks:
    25 mei 2015
    Een weekje bijgelezen, wat wederom blijft is bewondering, doorzetten ondanks de onvermijdelijke klachten, maar geniet ! Het is daar, naar mijn herinnering, ook erg mooi !! We blijven je, met velen, "op de voet" volgen !! Liefs !