Dag 69/ 23 mei van Les Billanges naar Saint Leonard de Noblat 20km

23 mei 2015 - Saint-Léonard-de-Noblat, Frankrijk

Bij het ontbijt om 8uur zitten we nog alleen even met Marcel de rest is al vertrokken. Om 9uur zijn we op weg. Als we het dorp uitgaan loopt ons een landgenoot achterop, Guus uit het Brabantse. We staan ruim een kwartier met elkaar te praten. Leuke ontmoeting was dat! De weg gaat weer veel op en af, is wel te doen maar de heup(en) is er niet blij mee. Onderweg kan vest en shirt al uit en kunnen we in het hemdje lopen. Later rijdt een hele stoet oldtimers voorbij en meerdere chauffeurs laten het stuur even los om te kunnen klappen! Leuk! Om 12u lopen we in Chatelet sur Dongon binnen en ja de 3e is open! Op het terras zitten ook Marcel en Guus we praten even bij maar wij willen graag binnen zitten. Lekker koffie en een half stokbrood met ham en kaas!
Om 15.00u komen we in St Leonard de Noblat aan en besluiten we eerst naar de Refuge te gaan, we weten dat er 3 kamers zijn en er 9 mensen kunnen slapen en Marcel, Odile Corinne en Jean slapen daar ook en nu hebben we misschien nog kans om niet in een stapelbed te hoeven, vooral niet bovenin! En ja Jacobus is met ons we hebben een kamer met 2 bedden! Geen lakens of handdoeken. We installeren ons en gaan dan naar de Papeterie waar we ons moeten melden en een tampon krijgen en 10 Euro voor ons bed betalen. We bekijken de kerk, ik steek toch maar weer eens een kaarsje op en lopen naar het Office de Tourisme on te kijken of ze misschien wat adressen in Limoges weten, we worden er niet wijzer van. Dan de stad, het stadje, wat verder verkennen. Het ligt mooi en ziet er gezellig uit voorzover wij het hebben kunnen bekijken! We drinken een lekker pilsje maar wifi lukt niet! We zoeken een restaurant maar daar slagen we niet echt in dus dan toch maar de pizzeria Pepone op het pleintje vlak bij de kerk en hij heeft wel wifi dus kan ik met de Visa een hotel bestellen. Dan moeten we de zusters wel afbellen voor de ene nacht, we mochten daar niet langer dan 1 nacht en nu hebben we 3 nachten voor 61e pp. Zonder ontbijt en wifi extra betalen. We doen het toch maar. De pizza was trouwens erg lekker en het lukt ons ook om een fles wijn leeg te drinken. Als we bij de Refuge komen zit iedereen daar gezellig aan tafel, ze moeten nog eten. Julian is erbij gekomen en schenkt mij een biertje in.
Aaf trekt zich alvast terug en ik blijf nog wat mee praten maar als het glas leeg is wens ik allen alvast een goede nacht. De wifi lukt hier ook niet dus dan maar lezen pas tegen 24.00 u keert de rust weer, ze hadden het gezellig zo te horen, ik vond dat wel leuk om te horen maar was blij dat ik zelf al lag. Maar als ik nog ff naar de wc wil zie ik vanuit mijn ooghoek iets bekends....en als ik daarna goed kijk..Ja ze zijn het Alexandra en Mathieu! Wat ontzettend leuk dat wordt knuffelen en natuurlijk ook even bij Aaf. We praten bij en dan is het toch echt bedtijd. Morgen Pinksteren, fijne dagen allemaal en dat de Geest moge waaien!

Liefs Liesbeth

1. Pauline Berkhout-van Buuren:
    Lieve L iesbeth,

ben blij dat ik je weer lees :)

Hoop dat je mooie wandel- Pinksterdagen hebt gehad.

Limoges, dan wordt het echt mooi ;)

Liefs van mij voor jullie
  2. Wim Lanphen:
    Tot morgen meisjes
  3. Rob:
    Daar is ze weer!
    Jullie gaan goed! En volgens mij heb je er ook plezier in.
    Ga zo door!
  4. Annegien:
    27 mei 2015
    Leuk zo'n spontaan en welverdiend applaus!!