Dag 68/ 22 mei van Chatelus Le Marcheix naar Les Billanges 10km

22 mei 2015 - Les Billanges, Frankrijk

Al is het vandaag een korte route om 8uur toch aan het, inmiddels zo bekende Franse, ontbijt. Bij de Auberge kunnen we voor vertrek nog wat te eten inslaan voor onderweg, croissants, pain au chocolat, appel en tucjes.
Het is wisselend bewolkt en zonnig. Om 11.45 lopen we Billabong al binnen en is het enige restaurant nog open ook! Dat is goed voor 2 koppen koffie en een sandwich, nee niet zo'n grote als de vorige, een dubbele boterham met huisgemaakte paté dat dan wel weer! En ook lekker natuurlijk. Er is wifi dus doen we meteen het een en ander en voor mijn blog zal ik later wel tijd hebben, denk ik dan nog! Daarna lopen we de kerk nog even in, heel mooi en sober uit begin 1100. Als we bij ons slaapadres komen is mevrouw er niet maar dat wisten we en alles staat gewoon open! We kunnen eerst het vrolijke gekleurde en met kunst versierde huis, ze is kennelijk ook geïnspireerd door Gaudi, doorlopen en zien al snel dat we de benedenkamer moeten hebben daar staan 3 bedden en boven 4, bovendien is hier beneden ook de douche, boven moet ie, ooit?, afgemaakt worden. Het is pas 14.00 uur dus heerlijk in de tuin lezen. Wel vestje aan en uit want er waren veel wolken.
Om een uur of 4 kwam ook onze wandelaarster van gisteravond aan en later nog een Frans echtpaar een ander Française en Marcel uit Geldermalsen. We zitten dus met 7 aan tafel we krijgen grote schalen met spaghetti, lekker maar erg veel en we maken 2flessen wijn soldaat daarbij. De Fransen beginnen een spel met alfabet elke letter dus iets dat met de weg te maken heeft en we lachen wat af. Dan komt Françoise met de tampon en rekening 31euro pp voor eten slapen en ontbijt! Daarna lezen wij nog wat en om 23.00uur dooft het licht.

Liefs Liesbeth

1. Marianne:
    25 mei 2015
    En om de moed er in te houden, heb je weer een fijne dag achter de rug! xx je Nanne