Dag 67/ 21 meI van Benevent l'Abbaye naar Chatelus de Marcheix 19km

21 mei 2015 - Châtelus-le-Marcheix, Frankrijk

Aan het ontbijt zitten we vanochtend met 2 landgenoten uit Breda en Barendrecht en alles gaat schoon op dus ook niets om mee te nemen!
We stappen om 9uur de deur uit, zien eerst nog een bord met 1535,6 km naar Santiago maar dat wil ik niet gezien hebben en volgen de Chemin die al snel begint met een klim en als we even na 10u koffie gaan drinken zitten daar José en Maartje ook.Tegen 11u weer en route we zullen de dames wel niet meer treffen zij lopen verder vandaag. Wij nemen vervolgens de D 43. Mooie weg die op en af gaat en weinig verkeer.Gewoon genieten en kijken meer hoeft vandaag niet! Nadeel van deze weg was wel dat dat er geen enkele uitspanning was! Dus dan maar een stop in de schuur van een boerderij, prima wegrestaurant :). Later is er nog een picknickplaats en eten we daar nog wat koekjes en kan de rugzak ook ff rusten! Tegen half 4 komen we in Chatelus Le Marcheix en vinden we snel ons slaapadres er is wel een Auberge maar laat die nou, hoe kan het, dicht zijn! Onze kamer, met ieder een eigen bed, is eenvoudig maar we hebben fijn lakens en handdoeken!! En een douche, de wc is op de gang. Er is nog een andere Franse pelgrim, zij loopt dwars door Frankrijk en is in Grenoble gestart. Er is een keuken met een bank en luie stoelen. Maar eerst douchen en wasje.Dan een kopje thee om warm te worden. Het eten is om 19.15. Wortelsoep, ehh ja daar leek het wel op, rijst met blanquet de veau, helaas niet van kalfsschnitzel zoals ik het maak want hier zitten wel lellebellen aan, wegsnijden dan maar! Toe nog wat kaasjes op een bedje van sla met spekjes! En een glas wijn! Buikje weer rond! Lezen en om een uur of 11 dooft het licht!

Liefs Liesbeth

1. Hans:
    25 mei 2015
    jullie zijn al een aardig meid omweg, misschien komen we elkaar nog tegen in Roncesvalles, trakteer ik op een lekker biertje.
    ik ben er van 26 juni tot en met 10 juli als hospitaleros, dus de kans is aanwezig dat we elkaar daar ontmoeten.
    in ieder geval succes verder met het lopen en geniet van de mensen die je onderweg tegenkomt.
  2. Marianne:
    25 mei 2015
    Ah joh, je hebt het bordje met 2.400 kilometer ook gezien. Moet je zien hoeveel je er al van af hebt gelopen.
    Gisteren een stuk van de RKK gezien over de Camino. In Spanje wordt het een stuk drukker met pelgrims. Verdwalen zit er dan in ieder geval niet meer in zoals in het begin ;) .
  3. Elisabeth:
    26 mei 2015
    @Hans nou dat zou leuk zijn!! Ik was ook een trouwe volgers van jouw blog trouwens! Grtjs Elisabeth
  4. Albert:
    26 mei 2015
    Gewldig, lieve liesbeth en Aafke. De bewondering voel ik aan den lijve. Hartelijke grt ook van marij
  5. Elisabeth:
    26 mei 2015
    Albert dikke kus voor jou en Marij!