Dag 66/ 20 mei van La Souterraine naar Benevent l'Abbaye 22km

20 mei 2015 - Bénévent-l'Abbaye, Frankrijk

Na een redelijke nacht en een redelijk ontbijt, een tampon en 27.50 pp zijn we om 8.50 al op weg! We beginnen op de Chemin, het is bewolkt en fris maar prima loopweer. Overigens gaat de Chemin eerst over de D 10, ik loop een stukje op met een landgenoot, Jack uit Breda maar zijn tempo ligt aanzienlijk hoger dus we wensen elkaar een buen camino en weg is hij. Om 10.30 zitten we in de Bar/Tabac in St.Priest la Feuille aan de koffie en voor we opstappen komt José binnen met vriendin Maartje die een week meeloopt. Jack zei al dat we haar zouden zien, hij had de afgelopen nacht op hetzelfde adres overnacht. Leuk om elkaar weer te ontmoeten maar wij gaan weer door! Vlak voor Chamborand krijgen we nog een kleine bui en doen we de poncho aan. Er blijkt een restaurant open te zijn en we hebben trek, eerst kan alleen een heel menu maar uiteindelijk krijgen we toch onze sandwich en wat voor een! Een halve pain met veel paté en cornichons. Wel veul maar ik krijg hem op! En dat kost dan 3,50 pp! 0m 13.45 stappen we op maar lopen nog even het kerkje binnen, de kaarsen zijn helaas op. We lopen verder de D 10 af. Het weer blijft een beetje kwakkelen dwz er valt af en toe een druppel en er zijn veel zwarte dreigende wolken.Even gaan de poncho's ook aan maar ik doe hem al snel uit, is me te warm en ik vertrouw maar op Jacobus dat de zegen van boven verder uit blijft! Dat is ook zo al vallen  er toch wat druppels bij aankomst in Benevent l'Abbaye. Snel de Bar/Tabac in dus en deze keer voor een kop thee. Het is 15.45 en pas na 16.00 uur zijn we welkom op het slaapadres. We komen gelijk aan met José en Maartje.
Ach jee, zij hadden zich ook op een  eigen kamer met sanitair verheugd en een repas, blijkt dat ze een foute afspraak gemaakt heeft.Ze werden gisteravond verwacht, ze kunnen nog net een bed krijgen op de slaapzaal maar op eten is niet gerekend dus moeten ze zelf iets kopen en koken. Wij hebben een mooie kamer met elk een eigen bed. Eerst douchen en wasje, dan op bed bijkomen van de kilometers en lezen.Om 19.00 uur kunnen we aan tafel samen met Julia, een Duitse jonge vrouw van 30. Zij is vegetarisch dus wij ook. Prima we hebben heerlijk gegeten.
We betalen alvast 35 euro pp voor slapen, repas en ontbijt. De avond wordt verder lezend doorgebracht. Morgen hebben we 20km voor de boeg  en we worden  geacht om 9.00 uur het pand verlaten te hebben.

Liefs Liesbeth

1. Tini van maasbommel:
    21 mei 2015
    goed zo, meisjes, ga zo door, grtjs, Tini v.M.
  2. Marianne:
    22 mei 2015
    Gebruik jij ook van die wandelliedjes, zoals 'de paden op, de lanen in'? Of 'kom mee naar buiten allemaal...' Of is het meer 'working on a railroad', of misschien zelfs 'I'll lay down my troubles, down by the riverside'? Of misschien 'busje komt zo, :) Zingen helpt hoor. Als je een liedje uit hebt, ben je weer een halve kilometer verder. Ach, en een potje met vet is zo makkelijk! xx Nanne
  3. Franzis:
    22 mei 2015
    Hallo Liesbeth,
    wat ontzettend leuk om jullie belevenissen te lezen. Ik hoop dat jullie ervan genieten en dat de lichamelijke ongemakken het niet te zwaar maken.
    heel veel liefs aan mijn lieve tante Aafke
    Franzis