Dag 65/19 mei van Saint Germain-Beaupre naar La Souterraine 10km

19 mei 2015 - La Souterraine, Frankrijk

Omdat ik niet ineens zin had om met het Franse stel te ontbijten bleef ik nog ff liggen, ik sta altijd als eerste op, Aaf moet meestal nog ff nadutten. Maar tegen 9uur wordt het wel tijd. Ook de Fransen zijn nog niet vertrokken. Ontbijt is met afbakbroodjes die in het broodrooster moeten, jam en thee. Nou we doen het er mee. Aan de overkant drinken we nog koffie en dan gaan we tegen half 11 toch maar op pad. Het is wat frisjes, de zon laat zich wel regelmatig zien maar geen vergelijk met gisteren. Ik moet nog steeds grinniken als ik de Limousine koeien zie, ik dacht dat die wit waren maar ze zijn dus van een mooie kleur bruin! De weg klimt en daalt ook nu,maar de hoogte verschillen zijn niet echt groot en het landschap blijft lieflijk! Tegen half 12 zijn we in St. Agnant de Versillat en drinken daar koffie, ik skype even met Helga en Cor en we zijn alletwee druk met appen. Om 13.30 zijn we weer on track! Onderweg denk ik aan mijn oudste zusje Eleonore, " onze Grote " het is haar geboortedag en zij was de drijfveer binnen ons gezin die voor progressie zorgde. Ik ben haar nog altijd dankbaar en mis haar en haar soms ook  zeer irritante bemoeienissen, nog steeds.
Om 13.45 lopen we La Souterraine binnen en dan is het centrum nog even lopen. Maar om 14.15 zitten we in café De la Gare voor de koffie en een sandwich met ham en kaas. Daarna naar de overkant waar het Office de Tourisme is om te vragen naar onderdak.We kiezen voor hotel Jinjaud, staat ook in eigen boekje. Onderweg gaan we nog langs de pharmacie voor de paracetamol voor mij en zwachtel voor de knie van Aafke die haar erg parten speelt. En we kopen verderop nog fruit.In het hotel douchen en Aaf gaat naar bed en ik heb een en ander te regelen, moet de ING bellen voor nieuwe wachtwoord etc. Ik kan ook nog app bellen met Annegien en Imme en later nog skypen met Louise Ot en Pelle, genieten dus ook! Na half 8 ga ik beneden eten en daarna dus bloggen en gedoe met Visa Card . Morgen ongeveer 21 km lopen, hopelijk lukt dat met de knie van Aafke. We zullen zien. Nog even lezen en om 23.00 dooft het licht!

Liefs Liesbeth

1. Baukje Veenstra:
    19 mei 2015
    Succes weer morgen en sterkte met je knie Aafke.
  2. Wim Lanphen:
    19 mei 2015
    Succes met je knie meis!!! FF rusten?
  3. Gerrit:
    20 mei 2015
    Dames, jullie hebben inmiddels 1/3 van de reis erop zitten, in 2 maanden tijd. Dus in dit tempo zijn jullie er over 4 maanden, dus eind september. Ik bewonder jullie moed en doorzettingsvermogen.
    Sterkte met al de kwaaltjes waar jullie mee te kampen hebben.
    Heel veel sterkte en moed!
  4. Marianne:
    20 mei 2015
    Ja, ondanks de kwaaltjes al ruim 900 km gelopen. En ik word al blij van mijn eigen 10 kilometer, zo heel af en toe. Lieve allebei, jullie zakken al aardig af naar Zuid-Frankrijk. Het doel nadert!
  5. Meino:
    20 mei 2015
    Lieve meiden,lees alles met veel genoegen.Reis zo een piep klein beetje mee iedere keer.
    Sterkte met jullie Tour de france en.........Hout Moet.
    X
  6. Arla Megens:
    Dag Dames,
    Het gaat goed zo. Ik doe het jullie niet na. Alleen al het slapen steeds op een andere plek. Ik moet er niet aan denken.
  7. An:
    Dag Dames,
    Lees je verhalen met veel plezier Liesbeth. al ken ik je niet maar reis zo toch een beetje met Aafke mee. Aafke sterkte met je knie geef hem op tijd een beetje rust. Ik bewonder jullie. Ik doe het jullie niet na. Dikke knuffel
  8. Tini van maasbommel:
    20 mei 2015
    vanwege de knie van Aafke, steek ik vandaag 2 kaarsjes op! ook voor jou, hoor, want jouw ledematen zullen ook wel een extra kaarsje kunnen gebruiken, liefs, Tini v.M.
  9. Mariska Bos:
    Hallo Liesbeth en tante Aafke,
    Ik ben telkens verbaasd hoeveel andere pelgrims jullie tegenkomen. Zal wel fijn zijn, een hart onder de riem zeg maar, toch minder het gevoel dat je er alleen voor staat.
    Groetjes!
  10. Wil Melgert-Felen:
    20 mei 2015
    Fascinerend ,Al die verschillende mensen die jullie op deze tocht mogen ontmoeten met allemaal andere levens ,achtergronden en opvattingen.Maar met één gezamenlijk doel voor ogen : Het volbrengen van dit zelfgekozen pad vol ontberingen. Hou vol !!
  11. Aafke en Rient:
    20 mei 2015
    Zij die geloven haasten niet.
    Wat is nu een maand op de eeuwigheid ?
    Neem de tijd voor deze tocht.
  12. Janke Mourik:
    20 mei 2015
    Hoi Aafke en Elisabeth, veel succes gewenst voor jullie verdere pelgrimstocht naar Santiago. Heel erg leuk om je reisblog te lezen; we zijn elke dag weer benieuwd naar je verhalen. Chapeau.