Dag 64/ 18 mei van Eguzon naar St.Germain-Beaupre 22km

18 mei 2015 - Saint-Germain-Beaupré, Frankrijk

De wekker was niet afgegaan dus pas om half 9 wakker! Ontbijt met zelf gezette koffie, jam, yoghurtje, getoast brood,sapje,cake en een flesje bronwater om mee te nemen. We nemen hartelijk afscheid en vertrekken pas om een uur of 10.00 en dan eerst nog langs de flappentap! Om 10.30 lopen we op de D 913 klimmen en dalen maar goed te doen, allengskes wordt het ook warmer en zeer zonnig. Tegen 12u eten we de plakjes cake op en vanaf Pont Charreau volgen we weer een stuk Chemin met ook klimmen en dalen. Ik hoor steeds vaker een krekel, sweet memories, weten jullie nog Tijmen en Annegien, het doosje achter een kussen op de bank? Om 14.15 komen we in Chapelle Baloue aan en vinden een restaurant open met een hele leuke zit tuin! En heerlijke koffie, ik stouw daarbij mijn witte boterhammetjes snel naar binnen , Aaf doet daar langer over en dan komt mevrouw haar berispen, het is een restaurant dus gelieve geen eigen brood te eten, oeps! Dan toch ook nog maar een koffie en ik neem nog een sandwich want het kleffe brood vult mij niet echt. De sandwich is weer teveel en Aaf wil geen helft dus dan maar meenemen. Mevrouw vult onze waterflessen nog en dan gaan we maar weer om 15.15, eerst nog even de kerk bezichtigen en wat plaatjes schieten. Oh we hoeven nog maar 7 km!!: We lopen trouwens zo'n 4km/uur! Ik vind dat best oké voor dames d'un certain age! Twee km voor ons einddoel krijgen we nog water van een ouder echtpaar en iets verder op eten we op een bankje bij een meer nog een Madeleine en kunnen we zelf water lozen! Om 17.45 zitten we achter een pIlsje! Daarna gaan we naar ons onderkomen, dat is aan de overkant van het  restaurant blijkt. Het is een geërfd ouderlijk huis? We zijn er met een Frans echtpaar die aan een andere kant slapen. We betalen 20epp voor slapen en ontbijt, geen handdoeken of lakens dus in de lakenzak en onze "zeemleer" gebruiken! In het restaurant hebben we ons repas voor 17.50 pp  smaakt prima en we gaan terug naar onze kamer  waar we nog even lezen en ik had nog wat wijn van het restaurant meegenomen. Om 23.00 dooft het licht!

Liefs Liesbeth