Dag 63/ 17 mei van Cluis naar Eguzon via via 17km

17 mei 2015 - Éguzon-Chantôme, Frankrijk

We ontbijten met José en nemen dan afscheid, of we elkaar nog treffen? Zij gaat sneller dus...Wij verlaten de gite tegen 11 uur maar de koffie roept dus eerst nog even bij Amy's langs.Daar proberen we weer overnachting te bellen maar nog steeds geen gehoor dus maar vertrouwen! Om 11.45 zijn we startklaar, we gaan voor de D weg. Om 13.45 ziet Aafke op wegwijzerbord Orsennes staan, dat is nog 8 km,Gargilesse, ons doel, nog 10km. Rient had dat eerder eens aangegeven dat dit zuidwaarts ging en Gargilesse meer westwaarts dus om. Oké we besluiten deze gok te nemen en geen gemiep achteraf! Eerst maar even een broodje en de plas dan. Het is inmiddels ook behoorlijk warm geworden. Als we bij Orsennes aankomen zien we op het bord dat we direct vanuit Cluis hadden kunnen lopen dat was dan 9 km! ! Tja. Rient had op internet gekeken voor slaapplekken, er was een meditatie centrum van landgenoten maar toen ik belde kreeg ik een antwoord apparaat!! Er kwam een Duitse pelgrim op de fiets, hij zocht in zijn boek en vond 2 adressen dus eerst dorp in en wat drinken en bellen echter niets open, toen we een man vroegen of hij iets wist wees hj om de hoek en kregen we water, hij zocht ook in telefoonboek maar dit leverde niets op. Wij de hoek om grrrr ook gesloten wel stoelen dus daar maar het laatste brood en bellen. Het pelgrimsonderkomen nam niet op, hotel is 65 euro zonder ontbijt of avondeten, tja! En nog 8 km te gaan. En inmiddels was het al 5 uur geweest. Lopen dan maar, Aaf voorop en ze stapt opeens op een mevrouw af die bezig is in de tuin bij een groot Maison de Maître.Die wist ook zo snel geen Chambre d'hote maar docher ging wel op internet kijken en aan grand-mere vragen en ze nodigde ons binnen uit en we kregen meteen een kop koffie ook! Om een lang verhaal kort te maken. .De halve familie is bezig geweest met bellen en zoeken, we hebben in de prachtige tuin ook nog kennis gemaakt  met grand-mere, een krasse en aardige dame van 95 jaar. Uiteindelijk is er iets gevonden in Eguzon, gite voer 60 euro met ontbijt! Dat is in elk geval goedkoper dan het hotel en...weer een andere dochter brengt ons! Dat is toch wel weer een cadeautje! Onderweg zien we dat het ons ook flink klimwerk bespaard heeft. Het is een grote gite en het is zelfs nog 10Euro goedkoper 25 pp met ontbijt. Een aardige mevrouw ook. Eerst douchen en dan naar het avondeten in de Bar des Sport. Het is een menu van 4 gangen, meloen met ham, coq au vin, mijn recept is lekkerder, kaas en crêpe Suzette, susjet zegt Aaf,hi hi. pichet wijn erbij dus helemaal toppie! Na terugkomst skype ik nog even met zusje Helga en zwager Cor dan nog blog van gisteren en dan echt stoppen ik val om van moeheid! Morgen verder!

Liefs Liesbeth

1. Pauline Berkhout-van Buuren:
    19 mei 2015
    Best wel een heftige dag vol met van alles. Ik lees ademloos met je mee. Prachtig opgeschreven