Dag 57/ 11 mei van Chatelet naar Neret 18km

11 mei 2015 - Néret, Frankrijk

Al vroeg wakker want Romy was aan het rommelen voor haar vertrek, om 7uur afscheid of we elkaar nog zien? Maar het was gezellig en goed zo. Ik was toch wakker dus ben Skype op de phone gaan installeren, kijken of dat dan gaat lukken een volgende  keer. Om half 9 ontbijt en uurtje later vertrekken we. Geen route tracker om de stand bij te houden, ach is ook wel rustig! I In St Jean... vinden we niets anders dan een wc en water. Ook fijn! En maar weer gewoon door ik hoor wel een kikkerconcert een ware "kwaakofonie" een uurtje later krijgen we toch wel trek en willen even bijkomen! Niets te vinden, dan maar in de schaduw op de rugzak! En even de schoenen uit, dat is lekker! Er komt nog een landgenoot langs, Dick uit Boxtel die moet gaan wachten op nieuwe schoenen! Om 13.15 komen we in Chateau Meillant waar we boodschappen doen voor avondeten. Dat is wel de rugzak verder zwaar maken :( je moet wat)! Verder op de hoek bij bar/restaurant treffen we Dick weer en Adri uit Veldhoven . We bestellen een koude Leffe en nog een mooi gesprek met Adri. Daarna lusten we er nog wel één en filosoferen wij door tot het 15.15 is en tijd om.weer op weg te gaan. Ik kan bij de buren ook nog wat uit de muur halen Pecunia , bodem van de schatkist kwam in zicht.
Puh het is toch wel erg warm vandaag en de laatste km gaan wel moeizaam. Gelukkig vinden we nog een bankje bij het kerkhof van Neret en kunnen we even bijkomen om 17.00 lopen we het dorp in bij de kerk en belt Aafke ons gastadres. Helaas duurt het nog tot 17.45 voor ze er is. De Belgische dames die we in de bar ontmoeten hadden zich vergist en sliepen daar niet en mevrouw bracht hen eerst weg. We hebben een verbouwde stal die er leuk uitziet met opgemaakte bedden en handdoeken!! Eerst douchen en wasje en dan een glaasje wijn en vervolgens bedenken we dat we helemaal geen zin hebben in linzen met worstjes! Er staat nog een doosje biscottes en met daarbij kaas en blikje jambon hebben we ook genoeg! Dan ga ik in de boerderij het blog van gisteren maken, kost overigens wel  meer tijd etc dan op tablet grrrr. Om half elf dooft het licht.

Liefs Liesbeth

1. Marianne:
    13 mei 2015
    Ach wat jammer van die route tracker, die houdt toch ook de kilometers bij? En die hou ik daardoor op mijn beurt weer bij. Komt dat door je tablet?
    Nou ja, jullie zijn volgens mij al over de helft in Frankrijk. En dat is al een heel eind :)
  2. Elisabeth:
    13 mei 2015
    Hi Nanne Dank voor al je leuke en lieve reacties ik word er blij van en het houdt me op de been! Ja RT stond op tablet kan ik op smartphone nIet vinden. Liefs xje
  3. Marianne:
    13 mei 2015
    Ah, 18 kilometer. Genoteerd.
    Ik vind het leuk je te volgen, Lisebetteke. Als ik je weer zie wanneer je terug bent over een tijdje, wil ik er ook met je over kunnen praten. Dit is een mega-event in je leven. Al is het op een (relaxte) afstand, leef graag een beetje mee. xx je m
  4. Cor Bout:
    13 mei 2015
    Wat een toestand met die blog. Toch lukt het je aardig ons op de hoogte te houden. En ja, die km's, ach we weten toch wel dat jullie het gaan halen. Trouwens op de kaart zijn jullie ook goed te volgen en ik heb nog een wegenkaart van Frankrijk (1,5 m2) Daar staat alles op, maar je zoekt je dan ook lam naar die gehuchten die jullie soms aandoen. Ben wat uitgebreider in mijn reactie, moet je ook maar skypen. Laat de laptop stand-by staan, dus als je....
    Sterkte en niet te warm weer maar ook geen regen.
  5. De PieterPatser:
    14 mei 2015
    Even de gratis App van Endomondo downloaden. Erg handig programma, laat ook de gemiddelde snelheid zien (alleen van daadwerkelijke looptijd, als je stilstaat rekent hij dit niet door qua tijd.
  6. Jan:
    14 mei 2015
    Kei goed dames ik vind het knap ,,,jullie doen het toch maar,,,!