Dag 53 /7 mei van Saint Parize le Chatel naar Lurcy - Levis 25 km

7 mei 2015 - Lurcy-Lévis, Frankrijk

Nou om 7.15 op is best vroeg als je niet zo goed slaapt en dat nog wel in zo' n mooie kamer en een fijn bed! Maar ik kwam al bijna de trap niet op gisteravond door mijn pijnlijke been(nog steeds spelen de spieren? na de heupoperatie dus op!) maar ik wist ook niet hoe ik moest liggen omdat ik best veel pijn had en ik vooral lag te tobben of het lopen nog wel zo zou lukken?! Uiteindelijk toch nog een paar uur goed geslapen!

We kregen een lekker gebakken eitje met toast en eigengemaakte vijgen- en abrikozenjam. Bij de  tampon was er ook een potje om wat in te doen! Verblijf was op basis van donativo dus!  Dat is altijd weer wat lastig, we hebben het zo goed gehad wat geef je dan?! We bedachten dat zij vermoedelijk kapitaalkrachtiger zijn dan wij bij elkaar dus werd het 20euro pp. Om 8.15 zaten we in de auto en werden we in St.Pierre le Moutier afgezet en werd er hartelijk afscheid genomen! Het was weer bijzonder zo!

We zijn eerst maar de Tabac binnengestapt voor nog een koffie en een plas, hi hi buitenom! Kort na 9.00 zijn we dan aan de wandel! Het is heerlijk weer, nog een beetje fris en soms wat bewolkt. Voor 11uur zijn we in Veurdre en is de kerk open en steek ik een dankkaarsje op, ik heb dan wel pijn maar ik kan wel lopen! En even verder is de Tabac ook open dus maar weer koffie en het restant van het heerlijke bladerdeeg met spekjes brood die we gisteren bij de bakker kregen! Ook de  plas kunnen we buitenom kwijt,  ja en niks doortrekken gewoon een emmer water hoor! Om 13.00 komen we in Neure en bij de Mairie staat een picknicktafel!! We hebben nog toastjes uit Nevers en geitenkaas uit Premey! Dat is lekker!! Nog een eitje toe ook! Jemig er is zelfs een wc, keurig schoon met handdoek en wasbak! Geweldig! En ook nog drinkwater! Chapeau voor dit dorp! Om 15.00uur zijn we in Lurcy-Levis en vinden daar een bankje om even uit te puffen! Dan moeten we door naar de camping! Dat wil maar niet opschieten, de laatste kilometers worden  lopen op karakter, ik zal dan wel een rottig karakter hebben want het loopt behoorlijk rottig! Been en voet willen niet meer! Puhhh om half 5 komt Le Marronnier dan toch in zicht! We worden verwelkomt door Wim en Roos en hebben voor vannacht een prachtige gite met echt alles erop en eraan! Een aanrader om ook eens langer te huren! Er is ook een kleine minicamping met 6 plaatsen met volop ruimte! We vragen eerst een pilsje, dan douchen en wasje! Verder wat luieren en lezen. Om 19.00uur wordt ons avondeten gebracht! Spaghetti met een lekker prutje, gemengde salade, alles, nou ja bijna alles, uit eigen tuin, geraspte kaas en fromage blanc toe, ik drink wijn, Aafke water. Wim komt de houtkachel nog voor ons aanmaken en we betalen meteen de rekening, 41,- euro pp. Ja dat zijn weer andere bedragen! Aaf leest, ik blog!

Morgen maar 17km! Ik wil nog steeds de foto's bijwerken en ook de kaart maar daar heb ik meer tijd(en puf)voor nodig! Voorlopig maar zo! Voor nu weer:

liefs Liesbeth

1. Kiek van der Lende:
    7 mei 2015
    Vandaag jullie blogs gelezen en van Anneloes(25 jaar, kleindochter van Roelof). Anneloes alleen in Ecuador, Peru en nu in Bolivia. Leeftijden, ups en downs niet met elkaar te vergelijken maar wél het doorzetten van allen. Geweldig dat jullie dit doen en kunnen doen. Chapeau! Mijn beste wensen vergezellen jullie! Kiek.
  2. Tini van maasbommel:
    8 mei 2015
    Liesbeth, ik lees met genoegen iedere dag je verhaaltje; ik vind het knap, wat jullie doen: ik doe het jullie niet na! wandelze, Tini v.M>
  3. Jan:
    8 mei 2015
    Hoi Liesbeth. Hoe kom je aan je overnachtingen....bijzonder waar je steeds terecht komt. Zit er mestal diner bij? Leuk ald je niet weet wat je krijgt. Succez met je been. Al zover gekomen
  4. Wil Melgert-Felen:
    8 mei 2015
    En als IK jou nou vertel :dat jij WEL kunt schrijven. Geloof jij het dan WEL ?! Volhouden , het lopen ,maar ook het schrijven ! Veel mensen lezen jouw reisblog met plezier.
  5. Lyda Valentijn:
    8 mei 2015
    Ik lees je blog met plezier en heb bewondering voor zoveel moeder volharding. Geniet en groetjes in het bijzonder voor Aafke.
  6. Elisabeth:
    8 mei 2015
    Iris de adressen staan in de route boeken kwestie van bellen en reserveren alleen klopt het niet altijd! Opgeheven of al bezet! Dan verder zoeken! ! ! Ook helpt gast adres vaak! @ Wil ja jij kunt het weten!!@Tini dankvooir al je kaarsjes en reacties, groet ook aan ELK!! Grtjs